Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är knappt att sambon får röra magen för att Jack skyddar den när han är nära så jag tror/hoppas att de kommer bli bästa vännerna man kan tänka sig.

Nar mitt forsta barn foddes hade jag en siames "mamma katt" som jag tog nagra kullar efter. Hon vaktade sonen sa mormor, farmor, eller INGEN kunde ga in i hans rum utom jag och exet.
Nar han blev storre och lag pa golvet satt hon bredvid och vaktade, enda sattet for Mormor eller Farmor att fa halla i barnbarnet var for oss att lagga honom i deras famn.

Nar barnet larde sig ga pa sin forsta fodelsedag fick han en bat med hjul som vi larde honom att dra efter sig. Hela dagen gick han fram och tillbaka pa altanen och drog baten.
Pa kvallen stod jag i koket och horde ett konstigt ljud bakom mig ... det var nar sonen drog katten, i svansen, over golv plattorna, det lat varje gang hennes klor gick over skarvarna. 😲 Efter det holl katten ett mycket halsosamt avstand fran den lille marodoren och slutade helt vakta honom.😆
 
Senast ändrad:
Idag brast det för mig. Katterna är inne i en fällningsperiod och jag STÅR INTE UT!!! Jag är ingen rik människa, men jag prioriterar min mentala hälsa. 😅 Nu sitter Älva och vaktar nyinköpet och undrar vad tusan jag har gjort?

IMG_20230402_175127.jpg
 
Hade plockat fram en kiwi och delat den så jag kunde äta den som mini efterrätt efter middagen.
Sen var den inte där? trodde jag hade blivit tokig och inbillat mig. Tittade i kylskåpet och nej, där var den inte.

20 minuters letande senare... hittar jag katten på balkongen mumsandes på kiwin :banghead:

Sitter nu i kö till agria, för att fråga om katter kan äta kiwi. Hittade inget särskilt vettigt på nätet :cautious:
 
Hade plockat fram en kiwi och delat den så jag kunde äta den som mini efterrätt efter middagen.
Sen var den inte där? trodde jag hade blivit tokig och inbillat mig. Tittade i kylskåpet och nej, där var den inte.

20 minuters letande senare... hittar jag katten på balkongen mumsandes på kiwin :banghead:

Sitter nu i kö till agria, för att fråga om katter kan äta kiwi. Hittade inget särskilt vettigt på nätet :cautious:
Faktiskt väldigt roligt (så länge det inte är giftigt) :D
 
Fasiken, jag tror bestämt jag är förkyld? Måste vara tio år sen sist.

Tog allergimedicin men den gjorde ingen skillnad, det rinner lika mycket ändå. Känner mig lätt febrig men vet inte om jag törs ta nån temp. Har jag feber är jag SJUUUUK. Och jag är aldrig sjuk....
 
Okej kan pusta ut. Katter kan tydligen äta kiwi men helst inte skalet, vilket hon inte verkar ha ätit. :up:

Snubben jag pratade med skrattade åt katten :cautious::D

Tillägg: Men alltså jag fattar inte... hon har alltså tagit först den ena halvan och sedan den andra och burit bort dem till balkongen? :cautious::rofl:
 
Haft en väldigt fin dag :) Åkte och tog en morgonpromenad med hundarna i mina gamla områden och tog sen en trevlig fika med min kompis och hennes familj (min extrafamilj 😍).

Kom hem och vilade lite och har sen sytt en badrock till min brorson (blev inte helt klar dock) och lagat fiskpudding till middag :d
 
Hade plockat fram en kiwi och delat den så jag kunde äta den som mini efterrätt efter middagen.
Sen var den inte där? trodde jag hade blivit tokig och inbillat mig. Tittade i kylskåpet och nej, där var den inte.

20 minuters letande senare... hittar jag katten på balkongen mumsandes på kiwin :banghead:

Sitter nu i kö till agria, för att fråga om katter kan äta kiwi. Hittade inget särskilt vettigt på nätet :cautious:

Ibland undrar man hur katter överlevt som art mtp på deras (icke) självbevarelse drift.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 094
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp