Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker ibland att det optimala vore två, så att man alltid kan ha ett i sängen och ett i tvättstugan och slipper övrig lakansförvaring. Men det är som sagt alldeles för kul att förnya sig :angel:

(Och kan ju vara bra att ha någon extra med småbarn, vid magsjuka eller så)
:eek::eek::eek: kommer ihåg när dottern ordnade 12 maskiner tvätt en gång då var jag tacksam hör reservkuddar täcken och flera lakan.....
 
Jag tänker ibland att det optimala vore två, så att man alltid kan ha ett i sängen och ett i tvättstugan och slipper övrig lakansförvaring. Men det är som sagt alldeles för kul att förnya sig :angel:

(Och kan ju vara bra att ha någon extra med småbarn, vid magsjuka eller så)
Två?! 😳

Jag har så jag kan byta flera gånger och sen köra en full maskin vittvätt och en kulör, jag tvättar ju inte bara ett lakan åt gången. Jag har ju dessutom sängkläder, täcken och kuddar ifall jag får nattgäster.

Åkte och tog in hästarna i morse, hovslagaren är på jakt och förvarnade tidigare i veckan att de skulle ut. När de jagat klart senare kommer han och fixar hovarna på hästarna. Funderar på att åka och köpa en flaska vin och lite tilltugg till nyheterna senare idag när Padulan ska hetsa till upplopp utanför turkiska ambassaden. Det ska vara en pro-turkisk demonstration samtidigt där och kurderna demonstrerar på Norra Bantoget. Kommer bli rubriker.
 
Två?! 😳

Jag har så jag kan byta flera gånger och sen köra en full maskin vittvätt och en kulör, jag tvättar ju inte bara ett lakan åt gången. Jag har ju dessutom sängkläder, täcken och kuddar ifall jag får nattgäster.
Två flanellpåslakan, två flanellörngott och ett underlakan får jag inte in i min 7-kg-tvättmaskin. Det får delas upp på flera tvättar. Men vi byter ca varannan vecka så det är inga problem :up: .
 
Två flanellpåslakan, två flanellörngott och ett underlakan får jag inte in i min 7-kg-tvättmaskin. Det får delas upp på flera tvättar. Men vi byter ca varannan vecka så det är inga problem :up: .
Låter märkligt, jag får utan tvekan plats med mycket mer i min maskin på 10 kg. Visst, den är större men inte dubbelt så stor.
 
Två flanellpåslakan, två flanellörngott och ett underlakan får jag inte in i min 7-kg-tvättmaskin. Det får delas upp på flera tvättar. Men vi byter ca varannan vecka så det är inga problem :up: .
:eek: :eek: :eek: Oj är det verkligen 7 kg maskin. Vi hade förut 7 kg maskin. Jag fick utan problem in en kudde 80×80 och minst ett lakan. Hade inte varit några problem med ett dubbel lakan två vanliga lakan underlakan och örngott i en maskin...
 
:eek: :eek: :eek: Oj är det verkligen 7 kg maskin. Vi hade förut 7 kg maskin. Jag fick utan problem in en kudde 80×80 och minst ett lakan. Hade inte varit några problem med ett dubbel lakan två vanliga lakan underlakan och örngott i en maskin...
Ja, man får väl tro etiketten som sitter på.... :p Flanellpåslakan är väldigt mycket mer än ett vanligt påslakan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp