Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min svärfar gick hastigt bort i lördags och min sambos syskon har varit här väldigt mycket sedan dess (de bor på andra orter). Känns oerhört fint att få ingå i en familj där man ställer upp och tar hand om varandra när det behövs istället för att bråka och tjafsa.

Nu blir det tomt utan den halvtokiga gubben, jag tyckte väldigt mycket om honom trots hans egenheter. :(:heart
 
Min svärfar gick hastigt bort i lördags och min sambos syskon har varit här väldigt mycket sedan dess (de bor på andra orter). Känns oerhört fint att få ingå i en familj där man ställer upp och tar hand om varandra när det behövs istället för att bråka och tjafsa.

Nu blir det tomt utan den halvtokiga gubben, jag tyckte väldigt mycket om honom trots hans egenheter. :(:heart

Jag beklagar förlusten :heart
 
Du verkar ha så himla mycket energi! Det smittar alltid lite när jag läser dina inlägg ☺️
Har du särskilda grejer att tvätta dina sminkborstar med? Har funderat på att köpa
något som gör det smidigare för jag tycker det taaaar sån tid.

Så skönt att det är något positivt som smittar! :D

Jag använder en flaska jag köpt på Kicks. Har haft den länge så just den sorten finns inte längre. Har beställt en annan sort men inte provat än.
Brukar använda en gammal glassburk med varmvatten och borstschampo. Sveper runt borstarna där innan jag sköljer och låter torka på hushållspapper :)
Det tar inte särskilt lång tid.
 
Vad jag gör? Sitter och småfnissar åt kattstackaren som trillat ner från akvarieljusrampen två gånger nu, på en halvtimme och fått ett bryskt uppvaknande. Hon sover som en stock på lysrampen annars och det ser sååååå skönt ut. <3
 

Bifogade filer

  • Varmt och skönt.webp
    Varmt och skönt.webp
    29,7 KB · Visningar: 28
Vad jag gör? Sitter och småfnissar åt kattstackaren som trillat ner från akvarieljusrampen två gånger nu, på en halvtimme och fått ett bryskt uppvaknande. Hon sover som en stock på lysrampen annars och det ser sååååå skönt ut. :heart
Ena katten ramlade ner från fönsterbrädan häromdagen. Hon satte sig och tvättade sig och låtsades att hon inte alls ramlade utan hoppade...
 
Ena katten ramlade ner från fönsterbrädan häromdagen. Hon satte sig och tvättade sig och låtsades att hon inte alls ramlade utan hoppade...
Det är ju så de gör, precis som "vad då ramlade? Nej, det var meningen. Det var ett av mina genomtänkta stunts."
Minnie stirrade på ljusrampen, klättrade upp igen, lade sig och började frenetiskt tvätta en tass. Så, hon blev lite tagen på sängen. Hon är ju fortfarande en "bäbis" så att säga och lite valpig... "full fart, eller helt avslappad". Hon fyller ett år 29 december.
 

@godisklubba Så såg mitt rivsår från Katt tror va samma dag fick det. Tänker kunde jämföra om såg så illa ut.

Råka antingen skrämma eller trampa på mammas gamlekatt, inte med flit. Backa och sen kände klorna i mitt ben. Läker bra tur nog.
Nu är mitt svar jättesent. Men tack! Ungefär så har mina rivsår från katterna sett ut tidigare. Det senaste är som sagt mer utspritt rött runtom själva rivsåret och gör ont om jag nuddar det (jag har aldrig fått ont tidigare). Plus att det ser argt/inflammerat ut.

VC tyckte att jag skulle hålla koll på det så att det inte blir värre, och avvakta. Har försökt tvätta det lite med mild tvål och vatten men vet inte om det hjälpte. Det har i alla fall inte blivit värre så jag tänker att jag fortsätter hålla koll på det och avvaktar några dagar till :)
 
Inte fria, får betala 150 spänn.

Men det värsta är att taxin kommer högst osäkert. Man kan få vänta flera timmar och sedan ska den runt alla byar i ländet och lämna av krassliga personer.

En resa som med egen bil tar en timme kan ta minst tre med sjukresa. Plus att jag är infektionskänslig och inte har den minsta lust att dela trångt utrymme med sjuklingar. Ska jag vara där kl 08 kan jag vara hemma seeent på eftermiddagen. Då måste jag fixa hundvakt.
:rage:
Men oj vad det skiljer. Jag betalar 125 kr.
Är ensamåkare och taxin kommer ofta 3-4 minuter tidigare.
Chauffören öppnar dörren och sträcker fram bältet. Bättre service kan jag inte få. Plus att bilen alltid är varm och jag slipper varmköra min bil.
 
Inte fria, får betala 150 spänn.

Men det värsta är att taxin kommer högst osäkert. Man kan få vänta flera timmar och sedan ska den runt alla byar i ländet och lämna av krassliga personer.

En resa som med egen bil tar en timme kan ta minst tre med sjukresa. Plus att jag är infektionskänslig och inte har den minsta lust att dela trångt utrymme med sjuklingar. Ska jag vara där kl 08 kan jag vara hemma seeent på eftermiddagen. Då måste jag fixa hundvakt.
:rage:
Finns det inte högkostnadsskydd på sjukresor i din region?

Jag har t.o.m. blivit tillfrågad om jag behöver sjukresor enskilt, alltså utan andra passagerare, och jag är inte infektionskänslig.
Tackade nej till sjukresor.
 
Nu är mitt svar jättesent. Men tack! Ungefär så har mina rivsår från katterna sett ut tidigare. Det senaste är som sagt mer utspritt rött runtom själva rivsåret och gör ont om jag nuddar det (jag har aldrig fått ont tidigare). Plus att det ser argt/inflammerat ut.

VC tyckte att jag skulle hålla koll på det så att det inte blir värre, och avvakta. Har försökt tvätta det lite med mild tvål och vatten men vet inte om det hjälpte. Det har i alla fall inte blivit värre så jag tänker att jag fortsätter hålla koll på det och avvaktar några dagar till :)
Har du ingen sårtvätt? Alsollösning eller klorhexidin t.ex.
 
Sitter i soffan och försöker tina upp. Tant fick komma ut i skogen, med nysnö. Gick att ha alla gångarter. Blev inblandade Yahoos, fnork och småhopp. 💕 Dessutom tydligen hästägande rådjur och mörka fläckar i snön…..Spooky.


Hon ska föreställa 21. Tantatanten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 125
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 589
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 955
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp