Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inleder året starkt med att lära tvååringen ett nytt ord: bajskorv :rofl: :angel:

Han är inne i en fas där han suger åt sig nya ord som en svamp och härmar allt som sägs. Vi lekte tidigare idag och jag sa väl bajskorv någon gång, vilket han så klart snappade upp 😅 Men han verkar i alla fall veta vad en bajskorv är för när han hade gjort nr 2 gick han till hans mamma och sa "bajskorv" och pekade på blöjan 💁🏽‍♀️

Tur att det "bara" var det och inte något värre. Men från och med får man (läs: jag!) nog passa tungan lite noggrannare 🙊 😂
 
Fick inte nog av grönkålschipsen härom dagen så nu gjorde jag MASSOR och åt upp allt. Skulle inte förvåna mig om jag vaknade som kålmask imorgon. Om ni som odlar hör mumsande från kålrabatten framöver är det med största sannolikhet jag.

Hittade även ett nedblött chips på mattan i vardagsrummet där Whippishen smakat och gett 0/5 möjliga tassar.
 
Suck. Var så trött när jag skulle åka hem att jag tog fel tåg och hamnade långt åt andra hållet. Bara ren tur att det var slutstation relativt få stationer, annars skulle jag ha hamnat i spenaten. Kom hem, stöp på soffan och sov i drygt fem timmar. Vaknat med världens huvudvärk.

Det går bra det här med att sluta äta ipren/panadol. Fast jag har faktiskt slopat ipren. Tydligen är det en av medicinerna jag äter som verkligen inte går ihop med ipren. Vilket man tycker att min läkare kunde informerat om när hen vet att jag är ipren knarkare. Mår illa igen och det sista jag vill är att äta. Ser inte fram emot att försöka sova i natt.
 
Fick inte nog av grönkålschipsen härom dagen så nu gjorde jag MASSOR och åt upp allt. Skulle inte förvåna mig om jag vaknade som kålmask imorgon. Om ni som odlar hör mumsande från kålrabatten framöver är det med största sannolikhet jag.

Hittade även ett nedblött chips på mattan i vardagsrummet där Whippishen smakat och gett 0/5 möjliga tassar.
Skönt att du slipper vara rädd för konkurrens från whippishen om dina chips i alla fall!

Men jag känner mig (baserat på mängden kål jag äter) rätt säker på att om en blev kål av att äta det skulle jag vara long gone. Enligt mig kan du tryggt mumsa vidare utan att gå ut i rabatten.
 
Usch vilket riktigt jäkla skitväder! Regn heeeeela dagen och eftersom pållan gått utan täcke var det inte bästa läget att lägga sadel och hon uppskattade garanterat att komma in lite tidigare direkt till boxen så, så fick det bli idag 🥰. Passade istället på att smörja in sadlar och resten av utrustningen så nu är all läderutrustning insmord såhär alldeles i början av året ✌️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 942
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp