Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken. Snö ute. Tror det kommer sitta som is på bilen. Kommer få leta efter jobb idag… alltså på jobbet, vi har så lugnt 😅
Finns saker jag skulle kunna göra men kan inte börja med dem själv, det är frustrerande men något jag måste försöka öva på att acceptera. Hoppas i hemlighet att få en ursäkt att kontakta lediga kollegan idag…
 
Har spelat och tränat och haft det bra i dag. Precis firat pappa som fyller år och nu lyckades jag komma in och registrera katten också.
Den braiga dagen mörkas dock av att Photobox fortfarande inte betalat tillbaka tullpengarna och kommer på ursäkt efter ursäkt. Jag tycker jag har varit förstående och haft tålamod men nu är jag väldigt nära att bete mig som ett svin och skicka ett hemskt mail som svar till den nyaste ursäkten.

Vetefan hur jag ska lösa detta. Undrar om de försöker fortsätta med ursäkter tills jag tröttnar, så de slipper betala tillbaka?
Jag googlade dem och det är ju ett franskt företag så du kan reklamera till Eus konsumentskyddsorganisation. Vet inte vad den heter. Men photobox sida är ju svensk så då gäller svenska regler också.
Prova kontakta Hallå konsument och fråga hur du ska göra. :heart
 
Nästan så att jag längtar till nästa vecka och normalschema igen.... Då lägger jag mig vid 22 och kliver upp 5:30. Nu lägger jag mig vid 22-23-tiden och kliver upp vid 7. Av någon anledning sover jag jättedåligt (ännu sämre än vanligt alltså ;) ) fram till morgontimmarna och DÅ skulle jag kunna sova hur bra som helst.... :meh: Jag VÄGRAR dock att ställa om dygnet mer än så här, så det får bli dålig sömn i sådana fall. Sedan är jag inte riktigt klar med influensa/corona/eller vad jag nu hade under julen. Jag hostar fortfarande en hel del och någon gång i natt vaknade jag av att jag inte fick luft. Förmodligen har jag legat på rygg och andats genom munnen ett tag...

Ja ja. Gnäll överstökat. Nu sitter jag här med brasa och kaffe. Tydligen ska det inte bli varmare än 2 plusgrader här idag, så en brasa är trevligt :up: !
 
Ungarna åkte till farmor och farfar för övernattning lite spontant igår så jag och maken blev ensamma 😅 Vi började tapetsera dotterns rum (kommer bli sååååå fint) och sen gick vi och la oss :D

Så idag är jag ensam hemma, förutom djuren då. Hade tänkt att jaga med taxen på förmiddagen när jag ändå blev ensam men det var -16 grader när jag gick upp och jag vill inte släppa henne när det är kallare än -10 faktiskt...så jag jobbar hela dagen istället :) Väldigt fint väder ute så ska ta en ridtur på lunchen iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 943
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp