Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I år var det dags för traktorevenemaget som är var 3e år så eftersom jag var ledig passade jag på att åka och spendera de sista timmarna av evenemanget där som sambon har ägnat hela helgen åt; bland annat att såga 😊. När det inte fanns häst (ett nordsvenskt sto har det varit de två sista gångerna) och vagn att åka fick man istället passa på att prova att åka militär bandvagn i skogen uppför och nedför backar och vad det gick undan i svängarna när han drog på lite hårdare med oss 😅, skitkul! 😃.

Sen for jag bort till stallet för att vi skulle hjälpas åt att städa höskullen (varför lär man sig aldrig att ta andningsskydd istället för att hosta av dammet...)och så fick det bli tillsyn i hagen 🥰. Skönt att ha älsklingen hemma igen; tyckte kissarna med 🥰 och honkatten höll sig nära husse när han grejade med sin bil och jag vattnade blommorna eller ja. Behövdes inte alls mycket efter de 29 mm vi fick i fredags 🙌. Gav sambin välbehövlig massage av axlarna och nu ska det bli himla mysigt att krypa ner under täcket brevid honom igen ❤. Natti!
 
Har rasat i säng efter en dag som inleddes med brunch tillsammans med hela svenska+skotska familjen och avslutades på vår lokala pub tillsammans med brodershjärtat. Varje söndag samlas ett gäng (hobby)musiker, de flesta 60+, där och spelar folkmusik ihop från 19-23. Vem som helst får vara med, folk tar med sig de instrument de känner för och så turas de om att improvisera fram vilken låt som nu råkar dyka upp i huvudet. Ibland hakar de andra på, ibland låter man det vara ett solonummer helt enkelt. Extra roligt var det när storebror själv tog mod till sig att vara med, högg tag i en lånad gitarr och drog av en autistisk Avicii-tolkning :love:

20220724_213358.jpg
 
Ligger i ett rum på sjukhuset och känner mig lite överkörd. Det blev op tillslut. Fick åka ner vid åtta på morgonen.
Sedan visste jag inget mer förrän jag började komma till sans och ser på klockan på väggen att det gått flera timmar.
Allt hade gått bra. Men njuren ville inte riktigt producera urin fast jag kände mig nödig. Så de kollade med UL och blåsan var full. Katetern hade åkt ur!!! Med ny kateter kom det 1,7liter. Inte konstigt att jag var nödig. :D

Så allt är väl såhär långt. Nu väntar 7-10 dagar här, innan jag får åka hem. Längtar efter stugan och hunden. Han ska vara valarbetare tills jag kommer hem. Avkomman har hand om honom, så de jobbar med valet.

Är dimmig och har lite ont men de ger frikostigt med smärtlindring. Njuter av att dricka så mycket vatten jag vill!

Congratulations-Cammie-bewitched-5811270-250-250.gif
 
Fö är jag nästan klar med datorn. Det enda som är kvar är att få cpu kylaren på plats. Spännande när man inte ser vad man gör. Om eländet inte fungerar blir det Edward Munch. Det första är väl att det ska starta upp, det andra att jag får bild - det var ett av problemet med den gamla. Nu ska jag krypa i säng fast jag helst skulle vilja göra allting färdigt i natt.
 
Nu (eller ja, har inte pratat med henne på några timmar) verkar min mamma sur/ledsen av någon anledning. Några timmar efter att jag hade cyklat till atallet skrev hon och frågade om jag skulle cykla dit... då har hon inte märkt att jag redan gjort det och tror att jag är kvar i mitt rum (?). Jag är inte stilla mer än nödvändigt så vet inte riktigt varför jag skulle det? Och varför inte gå dit och kolla?

Men förstår inte heller varför det var något att i upprörd över. Jag såg inte henne när jag lämnade huset och tänkte att hon väl helt enkelt får skriva om hon undrar. Tycker också att hon borde ha lärt sig att jag inte är social två dagar i rad utan undviker folk efter social samvaro, och hon hör till gruppen "folk". Inget personligt mot henne, bara så jag fungerar.
 
Galopptråden kan ha varit en bidragande orsak till att jag idag (detta nyligen påbörjade dygn) har gått nästan 7000 steg... är väl iofs inget dåligt, bara en lite märklig vana. :cautious:
Fast egentligen är det väl inte konstigare att vandra omkring än att sitta still.
 
@tanten ... Det ar sa himla underbart att hora att det gick bra. ❤️

Att den som filmar inte får filma och ombeds av polis att sluta.

I övrigt handlar det inte om lagar utan om det moraliska. Vidrigt!

I dag kor vi genom Texas och korde forbi dar det just hant en alvarlig olycka. En man (polis? EMT? or whatever?) holl upp ett skynke sa ingen kunde se fran vagen ... och en polis stod och skrev "tickets" till ett par som formodligen filmat personen/personerna bakom skynket. Har ar det ett brott att filma eller ta upp ljudfiler utan medgivande. Onskar nastan att det var sa overallt.
 
@tanten ... Det ar sa himla underbart att hora att det gick bra. ❤️



I dag kor vi genom Texas och korde forbi dar det just hant en alvarlig olycka. En man (polis? EMT? or whatever?) holl upp ett skynke sa ingen kunde se fran vagen ... och en polis stod och skrev "tickets" till ett par som formodligen filmat personen/personerna bakom skynket. Har ar det ett brott att filma eller ta upp ljudfiler utan medgivande. Onskar nastan att det var sa overallt.
Jag tror det är böter här med nu att filma/fota på en olycksplats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 145
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp