Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satt precis alldeles stilla i en solstol och läste en bok, så jag är själv oskyldig. Det finns ett litet bo(vad tusan heter det?!) vid ingången till mitt växthus en bit bort. Jag hade tänkt att vi kunde samexistera, men nu kan dom glömma det, bort ska dom!
Har med råkat ut för det. Hu jag får "panik" bara av att se en getingbilla oavsett om den är tom eller ej. Nä hu, bort med dem.
 
Ha nära till släckning bara! Är riktigt torrt på sina platser nu.
Vi ska tydligen också grilla ikv. Brorsan har en brandsläckare vid grillen 😆
Hade en hink med vatten intill :up: köttet blev bra om jag (dvs kocken) får säga det själv, provade oxfilé men tyckte att smaken var densamma som när man steker den till skillnad från kotlett som verkligen smakar grillat 🤔 men gott iallafall!

Mamma föreslog portabello, som hon hade gjort någon marinad till - den var faktiskt godare tyckte jag!
 
Senast ändrad:
Hinken med vatten för säkerhet vid grillningen fick ställa upp för något annat ikväll :cool:
20220720_203158.jpg

Ja, det är kallt vatten. Men jag har just duschat och mina fötter klagade fortfarande över promenaden i sandaler tidigare idag. De var så där varma som känsliga fötter kan vara.
So.
Problem solved.
Mina fötter är inte varma längre :cool: skönt faktiskt! :D
 
Fått vara katt taxi ikväll 🙈😂 Kattskrälle. Han bor knappt en 1 km därifrån jag hämtade honom. Några tjejer som inte vet såklart vart han bor ringde min syster som är på semester och fråga om han var bortsprungen. Hm beror på vart han är sa hon 🙈 Så ja utryckning, ropa på kattskrället som kom som skjuten ur en kanon, bar honom med till bilen stoppa in honom och rulla hem det 800 metrarna 😂 Nu är han hemma och äter mat och hans matte kan andas ut. Skickade bild på rymlingen 😅
 
Vi skaffade även två helsyskon och vill ju inte riskera kattungar
Jamen det är klart en hankatt ska kastreras oavsett tycker jag, om det inte är en planerad avelshane. Jag ville mest sympatisera, jag var tokorolig hela dagen och trodde jag skulle få hem en nedslagen liten Pelle punglös - fick istället hem en vildkatt som tyckte att han sovit hela dagen och aldrig märkt någonting! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp