Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå jag jobbar på det, men stackarna jobbar i motvind och lägger sin kraft på lite större frågor som att skolor även behöver finnas utanför stadsgränsen. 🙄

Killgissning, men de slamtömmer under sommaren/juli av samma orsak som de utför vägarbeten i stan under sommaren, för att minimera störningen för boende när det är semestertider och inte när alla arbetar.
 
27 grader varmt inne men det känns inte varmt eftersom jag sitter i den skuggiga delen av lägenheten. Skulle gärna ha lite korsdrag men förra gången jag hade fönstret på en liten glipa rann katten ut. Hur hon nu kunde göra det på 10 cm. Så nu är det stängt och bommat.

Plus: Katten tycker det är varmt så hon ligger utfläkt på sin kattsäng så jag kommer åt att klippa några klor. Grovt övergrepp på den personliga integriteten

20220720_151436.webp
 
Killgissning, men de slamtömmer under sommaren/juli av samma orsak som de utför vägarbeten i stan under sommaren, för att minimera störningen för boende när det är semestertider och inte när alla arbetar.
Var utför de vägarbeten mitt i sommaren? Tycker de mesta inte görs mitt i semestertider. De vill liksom också ha semester.
 
Var utför de vägarbeten mitt i sommaren? Tycker de mesta inte görs mitt i semestertider. De vill liksom också ha semester.

För att minimera störningar i trafiken när majoriteten av svenskar har semester och inte behöver åka till jobbet varje dag. De som jobbar med vägbyggen jobbar alltid under sommarmånaderna.

Edit: I storstäderna utförs byggarbeten under semestermånaderna. Ibland fattar man inte varför arbeten utförs var, men det finns faktiskt en plan bakom i vilken ordning och vilka konsekvenser byggarbeten får på det dagliga flödet av trafikanter.
 
Nu ska jag åka och kolla till min lilla extra vän jag har hand om plus vattna blommor misstänker jag innan det torkar bort i värmen 😅
 
För att minimera störningar i trafiken när majoriteten av svenskar har semester och inte behöver åka till jobbet varje dag. De som jobbar med vägbyggen jobbar alltid under sommarmånaderna.
Ok. För något år sedan byggde de rondell. Arbetet upphörde under några veckor pga deras semester. Dock var det ändå avstängt. Det är nog få arbeten jag varit med om under semestern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp