Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk säger att getingar inte sticker oprovocerat med det är fan skitsnack.

Jag gissar att de blivit trängda av någon precis innan.
Jag satt precis alldeles stilla i en solstol och läste en bok, så jag är själv oskyldig. Det finns ett litet bo(vad tusan heter det?!) vid ingången till mitt växthus en bit bort. Jag hade tänkt att vi kunde samexistera, men nu kan dom glömma det, bort ska dom!
 
Jag satt precis alldeles stilla i en solstol och läste en bok, så jag är själv oskyldig. Det finns ett litet bo(vad tusan heter det?!) vid ingången till mitt växthus en bit bort. Jag hade tänkt att vi kunde samexistera, men nu kan dom glömma det, bort ska dom!
Vi har/hade ett bo vid altanen. Jag drog kattenkortet i hemmet när vi nyss kom hem. Inte roligt om husses älskade katter pratar nära med dem. Fram åkte getingsprayen. De föll som du furor.
 
Lagar mat som strax är klar, kollat till katten som jag är vakt till och vattnat blommor.
Kommer få sova med öppen balkongdörr inatt misstänker jag då Kajsa katt får vara ute. Hon har mest legat under sängen idag i värmen. Fläktarna går för fullt inne 🙈
 
Hemma, rätt skönt även om dagen mest bestått i att packa upp, fixa trädgård och tvätta. Som det ser ut nu får vi hö i morgon ( det ska vara 33 grader phu) så då kan vi åka till brorsan på fredag. Planen är några dar där och några hos en kompis som har stuga på västkusten. Sen kommer vi hem på riktigt till nästa helg.
 
Surar över att jag kommer behöva ringa vårdcentralen igen imorgon.

Hur svårt ska det vara att få ett intyg att man varit sjuk i covid två veckor så man kan få sjuklön från jobbet...
Läkaren kryssade i att jag ska ha smittbärarpenning, vilket man inte ens får för covid längre 🙈.
 
Vi har/hade ett bo vid altanen. Jag drog kattenkortet i hemmet när vi nyss kom hem. Inte roligt om husses älskade katter pratar nära med dem. Fram åkte getingsprayen. De föll som du furor.
Vi har getingspray, men mest av allt har jag en tuff sambo. Ge honom en regnjacka och en kvast/dammsugare/valfritt tillhygge så är problemet löst :laugh: sprayen sparar vi till ett större problem 🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp