Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vem försöker jag lura ?!? Varenda sommar vill jag försöka fylla frysen med 10 l blåbär att ha under året till nästa sommar (okej mamma har fått en del då hon förvarat dem men nu har ju hon mindre frys än vi så det går ju icke). Såg nu lagom när jag fryst in lite jordgubbar häromveckan och det börjar vara dags att plocka och frysa in blåbär att det börjar bli tid för avfrostning igen så gick igenom frysen. Ja just det. 3 liter blåbär kvar från förra sommaren...Kanske borde använda dem först 😆. Hm..Blåbärspaj, blåbärskräm eller kanske koka blåbärssylt?! Har jag inte gjort tidigare 😄.
 
Hemma och pussat på Jinns och hästarna. Hon har levt som den drottning hon är och blivit uppassad hela tiden så ingen nöd på henne inte :D
Jag ligger just nu i solen och njuter av att det ändå är skönt klimat här hemma också. Ingen medelhavsvärme direkt men precis lagom 28 grader i skuggan :) Hade det varit för någon månad sedan hade jag nog tyckt det var asvarmt men nu har jag ju vant mig så känns nästan lite kyligt :laugh:
Min bättre hälft åkte precis hem till sig. Så konstigt ändå hur fort man kan vänja sig vid en annan människa så det känns nästan konstigt att vara själv. Jag trivs ju jättebra själv i vanliga fall. Men med honom kan jag vara mig själv till 100 % så har inte samma behov att vara själv heller. Så har jag nog aldrig riktigt känt förut i något av mina tidigare förhållanden.
Nu ska jag dricka en kopp till gott svenskt kaffe ☕
 
Fick bli färdig linssoppa till lunch 😅 Har en gryta på spisen med och då kan man ju fråga sig hur galen människan blivit som ställer sig och göra gryta när det är 30 grader varmt. Hm ja vi håller på att äta ur frysen igen och där låg det grytbitar och grytor sköter sig oftast själva så win win 😂😆 Vi har faktiskt ändå lyckats hålla nere matbudgeten den här månaden, vi ser ju det mesta vi handlar i appen där bonuspoängen räknas. Blev förvånad faktiskt eller så har vi varit duktiga och ätit av det som finns hemma.
 
Fick bli färdig linssoppa till lunch 😅 Har en gryta på spisen med och då kan man ju fråga sig hur galen människan blivit som ställer sig och göra gryta när det är 30 grader varmt. Hm ja vi håller på att äta ur frysen igen och där låg det grytbitar och grytor sköter sig oftast själva så win win 😂😆 Vi har faktiskt ändå lyckats hålla nere matbudgeten den här månaden, vi ser ju det mesta vi handlar i appen där bonuspoängen räknas. Blev förvånad faktiskt eller så har vi varit duktiga och ätit av det som finns hemma.

Maken bestämde att idag var en utmärkt dag för att stoppa in en bit älg i ugnen hela eftermiddagen :laugh: Det som redan var så svalt och skönt i köket liksom ... :idea:
 
Vår chef bestämde att vi inte ska ha telefonsvarare nu på sommaren. Så när telefontiden är slut är det slut. Förutom dom som hör av sig på 1177.
Vi har för mycket behandlingar för att kunna avsätta tid för det. Visserligen har vi hjälp av en underläkare som även hon tar en del telefonsamtal, men det räcker till. Samt då 1177 och Mitt Vårdmöte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp