Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Parksnäckan hade publik rekord ikväll.
Vi var 1300
Thomas Stenström är bra, han körde fullt ös i 2 timmar
Så nu är jag på väg hem efter en lång dag.
Tur att jag börjar 11.45 i morgon
 

Bifogade filer

  • 20220720_193405.webp
    20220720_193405.webp
    194,6 KB · Visningar: 13
Här är balkongdörren öppen plus några fönster, äntligen börjar det bli mer behagligt. Kommer nog sova på soffan inatt så balkongdörren kan vara öppen svalaste där 🙈 Känner mig en aning sliten antagligen pga av värmen.
 
Har inte varit så farligt varmt här ändå, inte med tanke på att det skulle bli extremvarmt. Har nog varit närmre 30 grader, men inte länge.
Gick och tittade på vattnet med storhästen, mycket skumt men efter en lång stunds funderande gick hon faktiskt i. :)

Min mamma frågade nyss, mycket undrande, varför jag ställt en växt i tre innerkrukor varav en är till orkidèer. Jag har visserligen flyttat växten till en bättre plats men det är då inte jag som gjort den krukkombinationen. Har faktiskt ingen aning om varför den kombinationen har gjorts men har starka misstankar om vem som är skyldig :p
 
Ja, min alzheimerssjuka pappa :crazy: vi hittar inte honom i de två husen eller trädgården.. Mamma gick nu upp till vägen för att se om hon får syn på honom. Om hon inte får syn på honom ... eh, ja då får vi ringa efter hjälp.
Jaha, mamma hittade honom. Liggandes (hade såklart fallit omkull).
I ett snår.
Eller rättare sagt andra sidan ett snår.
Ingen aning om hur han tog sig dit.
Lyckades få upp honom på fötter innan assistansen kom. Men nu står de där och .... tja, försöker väl hitta en väg någonstans.
Varsågod och försök, har stått där ett bra tag så det får bli deras tur 😅

Hör mest skrik 😅😅😅
 
Har inte alls haft särskilt mycket energi idag men känner nu att jag vill ut och göra något :cautious:
Har ändå hållt igång en hel del idag så tycker att det var lite märkligt. Men en av fördelarna med att bo ute bland skog och åkrar är att ingen reagerar varken på att någon är ute och vandrar omkring eller är ute med lie och yxa (nej jag planerar inget mord, bara simplel skogs-och trädgårdsskötsel).
Tänkte på det innan när jag var ute sent (22-23, det var kolsvart) med bland annat två rejäla sågar och en yxa för att städa undan träd som fallit att det var tur att ingen såg mig. Jag hade inte velat möta mig själv då (men jag är faktiskt fredlig) :laugh:
 
Usch! Försöker varva ner efter allvarlig misshandel i grannlägenhet. Alla lever. Nu när adrenalinet går ur är jag mest ledsen. Djävla svin till karl. En annan obehaglig grej var att det inte gick att komma fram till 112 (!) utan de hänvisade till 1177 för ambulans och 11414 för polis! Fattar inte vad jag gjort om det varit mer än som nu två minuter kö. Jag tyckte det var alldeles för lång tid med panikslagna skrik på hjälp i andra örat och försöka få klarhet i vad som hände.

Sjukt fin uppslutning av grannar och förbipasserande. Googlade efteråt ”hur agera vid misshandel granne” och hittade självklart en toppentråd här på buke från 2013. Jag tänker liksom mest framåt, vad som går att göra härifrån och vad jag kan göra med mina förutsättningar.
 
Vad sorgligt @manda så bra med grannar som dig som reagerar och agerar ❤️🙏
Ja, så oändligt sorgligt. Tack. :heart Känns skönt att veta att jag gjorde vad jag kunde OCH att det bor fler här som kan och vågar agera.

Edit: men vi var flera som ringde för inte så länge sedan också vid ett konstigt men inte lika allvarligt gräl. Sättet hon svarade när jag frågade om hon behövde hjälp var så tvetydigt. Kan inte låta bli att tänka att det kanske var del i eskaleringen. :cry:
 
Usch! Försöker varva ner efter allvarlig misshandel i grannlägenhet. Alla lever. Nu när adrenalinet går ur är jag mest ledsen. Djävla svin till karl. En annan obehaglig grej var att det inte gick att komma fram till 112 (!) utan de hänvisade till 1177 för ambulans och 11414 för polis! Fattar inte vad jag gjort om det varit mer än som nu två minuter kö. Jag tyckte det var alldeles för lång tid med panikslagna skrik på hjälp i andra örat och försöka få klarhet i vad som hände.

Sjukt fin uppslutning av grannar och förbipasserande. Googlade efteråt ”hur agera vid misshandel granne” och hittade självklart en toppentråd här på buke från 2013. Jag tänker liksom mest framåt, vad som går att göra härifrån och vad jag kan göra med mina förutsättningar.
Åh fy farao! Vilka jävla människor det finns, vilken tur att du hade huvudet på skaft. Sitt ned och drick någonting nu. <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp