Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det fick bli både blåbärskräm, blåbärssylt och smulpaj med massa smör och blåbär 😋😍.
Bad älsklingen handla lite granna på vägen hem. Detta var inte vad jag skrev på notan om än bra med lite salt efter hettan idag (var är min lakrits undrar jag iofs 🤣). Sa att det är lite väl lyxigt och dyrt kanske med kräftor redan igen menä det fick jag ju såklart äta upp när min käre sambo påminde mig om att det är betydligt dyrare att både sko om hästen och få besök av equifysioterapeuten samma vecka 😇. Blir rätt mycket kräftor till då ja 😂.
Tog in pållarna i eftermiddags som hade svettats bara av att vara i hagen, vansinnigt varmt 🥵. Tur vi har ACn I sovrummet också så vi slipper sova i typ tropisk värme inatt som det varit hela dagen här uppe 🙃
 
Verkligheten kom ikapp och påminde om att så här mycket rörelse inte är uppskattat i värmen... tror vi kom överens om att göra något inne istället även om jag antagligen kommer få protester om det imorgon. Tycker kroppen borde vara van vid den här behandlingen nu men tydligen inte, men det får den allt bli. Eller inte, men då kommer vi fortsätta ändå iaf när den bara är smågnällig.

Har inte meddelat den att det lär bli liknande behandling imorgon, det blir en glad överraskning :up:
 
Åh, vi kör alltid vår på nätterna när det är varmt och fuktigt, och även på eftermiddagar när det är så varmt som nu (dvs runt 30 grader).
Den räddade oss sommaren 2018! På nedervåningen hade vi 18 grader, värsta värmeväggen ute!

Har ett hus som isolerar lika bra mot värme som mot kyla och gillar när det är varmt, så jag har en ganska jämn innetemp året om 🤩
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp