Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte särskilt trevligt väder idag, men inorgon har de utlovat regn och så även en stor del av kommande dagar :)
20220721_121157.webp
 
Sovit riktigt kasst inatt, hostat större delen av natten. Vaknade med sköna 39,8 i temp. Till och med högt för att vara mig. Ngt mer oklart var att jag också vaknade av att ett barn sov skavfötters med mig 😆 Hon verkar ha lärt sig öppna dörren till min stuga och hade radat upp jordgubbar på nattduksbordet och sen gått och lagt sig 😆
 
Sköna 22-23 grader här. Har just varit ut med våfflan på morgonpromenad där hon fick en ny gnork-gris och var jätteglad. Ska kila iväg och jobba ett par timmar i grannhuset och kanske, eventuellt plocka hallon med hund och katt i efteriddag...
Måste också ringa mormor som fått besked om att hon inte behöver någon efterbehandling sedan hon opererade bort bröstet för ett par veckor sedan! Go mormor! Visst kan hon väl få njuta av sina sista år nu!
 
Jodå min svettas bara av att vara I hagen...
Så farligt har det inte varit för våra men det står i skuggan oftast förutom på tidig morgon och kvällstid. Majsans hus är svalt och fint så det är bra för bebis ❤️🙏 Hon behöver få komma undan solen ibland. Vårat stall är isolerat så det blir ju nästan varmare där inne än utanför så ingen idé att ha dem i stallet på dagtid 😅 Någon ville inte frysa på vintern, host husse så han isolerade lite väl ordentligt när han byggde det.
 
Prisa makterna.
SMHI påstår att det ska komma 30 mm regn imorgon. Visserligen osäker prognos, men låt mig få glädjas ett tag

Håller tummarna för att den prognosen infrias! Här åkte det ner från drygt 7 mm till 2,2 för morgondagen och den senaste uppdateringen = 0,0. Så överraskande (not). Samt knappt märkbara skvättar under 1 mm lördag - söndag och, mkt eventuellt, 14 på måndag.

Glädjen är väl att mördarsniglarna har det lite tråkigare, de verkade ha ställt in sina massmöten i trädgården i går kväll i alla fall. Hoppas de svettas riktigt mycket i hettan. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp