Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner igen mig väldigt väl i din kollegas ord :D

Jag orkar inte alltid heller men tack och lov funkar det oftast bra - så länge vi får veta om att personer ska komma och deras personuppgifter. Tyvärr hamnar det lätt på nivån "nästa vecka kommer Anna på X klinik jobba några pass hos oss" och sen är de alldeles förvirrade när vi vill ha användarnamn eller personnummer för det finns typ 10 stk Anna på den kliniken :cautious:
Exakt så! :rofl: eller att de behöver ha med sig sitt kodkort så att de kan logga in och få allt klart när de kommer... ibland står de här utan och säger "Det har jag hemma". Jahapp.... :D Men kollegan gillar det, är variation tycker hon! Kan tro det! :D
 
Jobbat på och det har känts bra! Längtar redan till imorgon så jag kan fortsätta, vad är det här?! :o

Dock grusas allt lite av min förkylda kollega, men jag försöker intala mig själv att hon inte smittar så mycket längre.

När ska man slippa känna den här ångesten? Den tär på mig. Det är främst hela baletten med att måste vara hemma, provta sig och förlora pengar. Men det känns inte som folk tar det på allvar längre, så varför ska jag bry mig? Vill inte tänka så men det börjar bli mer och mer åt det hållet… tyvärr.
Jag känner som du med det här med förkylningar. Jag sa till min covidsjuka kollega att inte komma i morgon om hon smittar för jag vill verkligen inte bli sjuk! alltså dels krånglet med provtagning som jag ju inte kan göra på min ort, dels om jag får covid så lär jag ju bli sjuk- jag har ju till och med en förmåga att dra på mig lunginflammation mitt i sommaren liksom, så jag undviker gärna det lite till, tänker jag.

Men som du säger, folk bryr sig inte särskilt längre.
 
Exakt så! :rofl: eller att de behöver ha med sig sitt kodkort så att de kan logga in och få allt klart när de kommer... ibland står de här utan och säger "Det har jag hemma". Jahapp.... :D Men kollegan gillar det, är variation tycker hon! Kan tro det! :D
Det händer här också. Större delen blir också lika förvånade när de inte kan logga in pga lösenordet gått ut, de har aaaaldrig sett notisen som dyker upp på skärmen varje dag i 14 dagar innan det går ut :rofl: Tur man får lite skratt emellanåt :D
 
Det händer här också. Större delen blir också lika förvånade när de inte kan logga in pga lösenordet gått ut, de har aaaaldrig sett notisen som dyker upp på skärmen varje dag i 14 dagar innan det går ut :rofl: Tur man får lite skratt emellanåt :D
eller "jahaaa, var det DET lösenordet den rutan menade, jag trodde det var något annat!" :rofl:

Jag sa till kollegan att vi ska ta foton på alla felmeddelanden som dyker upp och göra kollage av det och sätta upp på hennes vägg, på andra väggen ska vi göra kollage av alla kommentarer hon får! :D
 
Fick BRUTAL nackspärr från ingenstans. Kan bara vrida på huvudet några centimeter åt varje håll. O_o tid hos kiropraktor imorgon eftermiddag, undrar om jag kommer kunna sova alls?
En av de mest lyxiga sakerna i mitt liv är fasen att bo med en kiro! Får jag nackspärr så fixas den så fort han är hemma. :love:
Kanverkligen rekommendera en sådan här ryggrulle i brist på kiro. Nackspärr sitter ju oftast primärt i bröstryggen. Rullar man sig på en sådan här regelbundet kan man ofta förbygga och i bästa fäll även få väck nackspärren om den redan kommit. Sambo behandlar ju alla andra. Men har svårt att själv bli fixad. Så han kör sådan på sig själv ofta. Jag snor den då och då jag med.
Hoppas du lyckas sova iaf! Lider med dig! :nailbiting:

https://www.amazon.com/Back-Roller-Massager-Muscle-Devices/dp/B000KK0AHS
 
En av de mest lyxiga sakerna i mitt liv är fasen att bo med en kiro! Får jag nackspärr så fixas den så fort han är hemma. :love:
Kanverkligen rekommendera en sådan här ryggrulle i brist på kiro. Nackspärr sitter ju oftast primärt i bröstryggen. Rullar man sig på en sådan här regelbundet kan man ofta förbygga och i bästa fäll även få väck nackspärren om den redan kommit. Sambo behandlar ju alla andra. Men har svårt att själv bli fixad. Så han kör sådan på sig själv ofta. Jag snor den då och då jag med.
Hoppas du lyckas sova iaf! Lider med dig! :nailbiting:

https://www.amazon.com/Back-Roller-Massager-Muscle-Devices/dp/B000KK0AHS
Tack för tips! Jag hade känningar i nacken redan för en månad sen, men min ordinarie kiro har semester till mutter av augusti, så jag hade redan en bokad tid då.. nu fick jag ta "vem som helst" imorgon. Hade jag kunnat få tag på en sån omgående hade jag gjort det! Jag ligger just nu i ett varmt bad, men tror att ett glas vin får hoppa in och göra sitt jobb sen :laugh: såg lite övningar man kunde göra akut, men det kändes inte alls bra så jag låter nog bli. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp