Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tobbe Trollkarl
Kändes liite pinsamt att sitta där bland alla ungar
 

Bifogade filer

  • 20220718_141127.webp
    20220718_141127.webp
    88,8 KB · Visningar: 12
Kaos kaos hela dagen men äntligen på väg hem nu. 4 dagar till semester! Har sprungit runt hela dagen och fixat behörigheter åt 2 avdelningar så känner mig halvdöd. Ska äta när jag kommer hem, vila lite och sen röja upp inför att mamma, mormor och systrarna kommer imorgon, direkt efter jag slutar jobbet :crazy: Tur det inte är så mycket, mest plocka upp och diska lite, blir varianten slänga in allt i klädkammaren :angel:
 
Kaos kaos hela dagen men äntligen på väg hem nu. 4 dagar till semester! Har sprungit runt hela dagen och fixat behörigheter åt 2 avdelningar så känner mig halvdöd. Ska äta när jag kommer hem, vila lite och sen röja upp inför att mamma, mormor och systrarna kommer imorgon, direkt efter jag slutar jobbet :crazy: Tur det inte är så mycket, mest plocka upp och diska lite, blir varianten slänga in allt i klädkammaren :angel:
Min behörighetskollega gick på semester i fredags och sa innan hon gick att "bara de nu inte får för sig att anställa någon medan jag har semester, då får det allt vackert ordna det själv" :D och la till vid ett senare tillfälle när något krånglade igen "VARFÖR fungerar det liksom inte bara av sig själv när det SKA göra det, utan att jag måste ringa och jaga och säga ifrån10 gånger så att folk gör om och gör rätt i olika led?!".

Jag är glad jag inte sitter på den uppgiften :P Jag hade inte orkat med IT-avdelningar och krångel från andra ständigt :D
 
Har käkat lite och funderar på att vila en sväng till. Känner mig trött efter att ha så mycket i skallen i dag. Gick nog bra ändå, hade verkligen att göra i dag. Skallen värker dock och har gjort sedan i morse i varierande grad, värker inte tillräckligt för värktabletter nu så jag kan nog vila bort det sista hoppas jag.

Blir en mycket slö kväll!!
 
7EBD545E-2F61-4BF6-BE60-1AAF47D7E96A.webp


Är de små får man ta två :d
Och finns de inte i någon av affärerna närmast får man ännu mer ta två.

Blir nog inget stan idag, breda ut sig på sängen/balkongen med Downton Abbey, levain och ost i överflöd låter mer lockande. Har något vitt i kylen med som jag inte provat förr. Ska nog bli bra detta :)
 
Min behörighetskollega gick på semester i fredags och sa innan hon gick att "bara de nu inte får för sig att anställa någon medan jag har semester, då får det allt vackert ordna det själv" :D och la till vid ett senare tillfälle när något krånglade igen "VARFÖR fungerar det liksom inte bara av sig själv när det SKA göra det, utan att jag måste ringa och jaga och säga ifrån10 gånger så att folk gör om och gör rätt i olika led?!".

Jag är glad jag inte sitter på den uppgiften :P Jag hade inte orkat med IT-avdelningar och krångel från andra ständigt :D
Jag känner igen mig väldigt väl i din kollegas ord :D

Jag orkar inte alltid heller men tack och lov funkar det oftast bra - så länge vi får veta om att personer ska komma och deras personuppgifter. Tyvärr hamnar det lätt på nivån "nästa vecka kommer Anna på X klinik jobba några pass hos oss" och sen är de alldeles förvirrade när vi vill ha användarnamn eller personnummer för det finns typ 10 stk Anna på den kliniken :cautious:
 
Ska strax gå och fixa hästarna. Har skrivit lite mer idag..... :) Och promenerat. Dagens middag blev marinerade kycklingben, potatissallad och grönsallad. Med lite rosévin till.... :) Om ett par timmar är det dags för digital släktforskningsföreläsning. Jag ska lära mig mer om att släktforska i Danmark..... :)

Började läsa "Att skriva" av Stephen King igår. Inte den typen av bok som jag kanske hade förväntat mig att sträckläsa men - vips - så hade jag läst 80 sidor :eek: ! King berättar VÄLDIGT roligt och jag uppskattar verkligen hans lite sarkastiska humor.... :D
 
Kan ju vara så att veterinären har varit upptagen och gör det vid slutet av dagen? Men om det går att ringa kliniken hade jag nog gjort det och förhört mig. Det är ju mycket möjligt att det har blivit glömt också!
Det är en veterinär som kom ut till stallet. Tänker att deras arbetsdag är slut nu. Ska ringa om provsvar imorgon på telefontiden, så finns inget recept då får jag be om ett nytt
 
Var tydligen tröttsamt att tvätta box hela morgonen så somnade på soffan medan jag lyssna på ljudbok i hörlurarna.
Jag är extremt ljudkänslig och tror att min hjärnkontor är lite trött fortfarande efter helgen. Det vart mycket på en gång med över 100 personer i ett stort partytält, band som spelade osv.
 
Jobbat på och det har känts bra! Längtar redan till imorgon så jag kan fortsätta, vad är det här?! :o

Dock grusas allt lite av min förkylda kollega, men jag försöker intala mig själv att hon inte smittar så mycket längre.

När ska man slippa känna den här ångesten? Den tär på mig. Det är främst hela baletten med att måste vara hemma, provta sig och förlora pengar. Men det känns inte som folk tar det på allvar längre, så varför ska jag bry mig? Vill inte tänka så men det börjar bli mer och mer åt det hållet… tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp