Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om inte så kommer den ut till slut!
Fick en kaktus tagg i ett finger som satt kvar bra länge, jag blev fundersam när såret (typ en prick) inte ville läkas och en dag när jag satt och tuggade lite på den så stack något litet plötsligt upp från såret. Yep, en liten tagg 😅

Sen dess tänker jag att så länge man håller såret rent så stöter liksom kroppen ut det till slut, kanske inte hälsosamt sätt att tänka på dock :angel::D

I vanliga fall brukar jag inte bry mig om småsår men just under foten är inte bra för diabetiker eftersom de ofta har svårt att läka och kan leda till allvarligare komplikationer.
 
Försöker räkna ut garantipensionen för människor som inte bott i Sverige i 40 år och blir tokig på alla basbelopp x som sedan ska räknas av från åren man bott i Sverige där man måste bott 40 år för att få ut hela garantipensionen. Paragraf från pensionsmyndigheten:

Är pensionerna som minskar garantipensionen högre än 4 589 kronor per månad blir garantipensionen i stället 4 267 kronor per månad (1,06 prisbasbelopp per år från och med augusti 2022, för tid innan är nivån 0,811 prisbasbelopp) minus 48 procent av den del av de minskande pensionerna som överstiger 4 589 kronor.

Plus åren man kommer ha bott innan pension vid 65.

Jag hatar matte.
 
Inte helt missnöjd med att det är lite molnigt. Kollar grand prix på balkongen och dricker upp kaffet, försöker planera dagen.

Blir nog promenad (35min) till ett annat gym, handla lite mat och buss tillbaka. Sen då? Kanske ta med bok och dator och sätta mig nånstans på stan med ett glas vin i em 🤔 sen kan jag alltid spela tvspel om stressen kvarstår ikväll.

(Himla bra på att vara själv just nu alltså, buke får ta del av varje minut 😅)
 
Molnigt men samtidigt säger termometern ca 25 grader. Hade inte varit dumt om inte blåsten hade glatt fortsatt sitt jobb över den östgötska slätten 😅 men försöker tänka att den blåsten är faktiskt skön när solen skiner på.

Har i övrigt sett till att ta på mig mörka kläder som ska tvättas inom kort. Hunden kommer hem idag efter en vecka iväg och jag räknar kallt med tassar och saliv över hela mig, och några ärevarv runt på tomten :cool: Hennes uppmärksamhet kommer åtminstone delas mellan mig och faster 😅
 
Det växlar mellan sol och moln och kalla vindar.
I morgon är det spått varmt och jag hoppas verkligen att det stämmer. Ätit sallad till lunch och sitter ute på altanen hos päronen och tittar på trav och läser.
793CE9E2-E2AA-4191-9AAE-AAFEA74D4731.webp
 
Vad skall jag göra resten av dagen?

Tvättmaskinen klar och tvätten upphängd, aprikospajen står och svalnar och Lucias pannbiffar från Venedig (mitt bidrag till kommande knytis) stekta. Salladen får vänta till onsdag.

Jag får ta en espresso och en chokladtryffel och vänta på inspiration. :love1:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp