Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade lite nya stigar (nåja, det gick hyfsat att gå där) på promenaden med Raia idag. Den knöt dessutom ihop med en annan väg som jag kände till sen innan, så nu har jag en ny promenadväg. Funkar nog inte att gå med hela flocken där dock.
Hunden trillade dock av en stock vi gick på över en stor lerpöl och fick simma till andra sidan, var väl inte helt nöjd över det. Än mindre när träsktrollet fick sig en dush hemma heller för att återgå till ett vanligt troll :laugh:

Sen tog jag en kort sväng med storhästen ut i skogen. Verkar som att hon lärt sig vad "ska vi gå?" betyder, hon stod helt still på långa tyglar när jag hade suttit upp men gick fram direkt när jag sa det. Inte så konstigt att hon lärt sig det iofs, vi har hängt ihop i snart fem år och känner varandra rätt väl vid det här laget :D
 
Funderar på varför man inte har använt sig av sökhundar...

En 22-årig man har varit försvunnen i 5 dagar nu här på ön.
Polis, brandkår, volontärgrupper, helikopter mm har sökt varje dag från var han senast sågs.
Tydligen har dom hittat hans kläder men inte honom. Vet inte heller som det är alla kläder eller bara några plagg.

Frågade en som har lite insyn i sökarbetet om varför man inte tar in hundar. Han sa då att det är för mycket djurlukter och vinden är för kraftig.

Tycker det låter märkligt.
Nu är det kanske för sent i alla fall efter att så månfa människor klampat omkring, men visst är sökhundar mer proffsiga än att följa ett känguru-spår?

Och vind? I skogen på marken? 🤷‍♀️

Jag hoppas dom hittar honom
 
Funderar på varför man inte har använt sig av sökhundar...

En 22-årig man har varit försvunnen i 5 dagar nu här på ön.
Polis, brandkår, volontärgrupper, helikopter mm har sökt varje dag från var han senast sågs.
Tydligen har dom hittat hans kläder men inte honom. Vet inte heller som det är alla kläder eller bara några plagg.

Frågade en som har lite insyn i sökarbetet om varför man inte tar in hundar. Han sa då att det är för mycket djurlukter och vinden är för kraftig.

Tycker det låter märkligt.
Nu är det kanske för sent i alla fall efter att så månfa människor klampat omkring, men visst är sökhundar mer proffsiga än att följa ett känguru-spår?

Och vind? I skogen på marken? 🤷‍♀️

Jag hoppas dom hittar honom
Hoppas verklig att han är ok!
 
En sanningsenlig skylt vore egentligen den här :D

Visa bifogad fil 95455
Shiban behöver den här - också sanningsenlig! :D
1658098159423.webp
 
Nä egentligen inte. Men det blir ju det på sätt och vis ändå.

Det absolut värsta tycker jag är de som inte dyker upp. Hur kan man bete sig så?
Håller med. Vi hade en av årets värsta dagar på jobbet idag och en av de nyanställda tjejerna valde att inte dyka upp. jag fick uppå min egen lista av rum städa hennes också - någonstans runt klockan ett dök hon upp och förklarade att hon försovit sig (rummen skulle vara färdiga klockan tre.) hon fick helt enkelt veta att det inte fanns fler pass för henne på schemat. Hellre veta att en inte har personal, än att förvänta sig att någon ska dyka upp och planera därefter.
 
Jag såg något program. Där hade dom lastat en stock på lastbilen. Sen var det fullt. Det var en enorm diameter på trädet. Men minns inte vilket träd det var.
Någon som vet vad ''elefantträdet heter egentligen?

Har i USA ar "elefanttrad" (Bursera microphylla) ett ganska litet trad med manga stammar, eller en relativt kort stam och manga tjocka grenar som snirklar sig ovanfor. Det vaxer i Arizona och California, samt nord vastra Mexico.

Det finns sakert andra "elefanttrad" ocksa, men det har ar det enda jag kanner till som har namnet.
 
Jag fick en stor och lång sticka under foten igår. Drog ut den och tror jag fick ut allt. Men idag kliar det ordentligt. Grävde lite med en kniv (hittade ingen nål) och det verkar inte finnas något kvar. Tvättade med klorhexidin och satte på ett plåster. Förhoppningsvis läker det relativt snabbt.
Om inte så kommer den ut till slut!
Fick en kaktus tagg i ett finger som satt kvar bra länge, jag blev fundersam när såret (typ en prick) inte ville läkas och en dag när jag satt och tuggade lite på den så stack något litet plötsligt upp från såret. Yep, en liten tagg 😅

Sen dess tänker jag att så länge man håller såret rent så stöter liksom kroppen ut det till slut, kanske inte hälsosamt sätt att tänka på dock :angel::D
 
Igårkväll när vi la oss tänkte jag att nu har honkatten varit iväg fyra nätter så hon borde komma hem inatt! Sen blir jag orolig då det avviker från tidigare mönster...Vaknade och behövd upp på toa redan före 5 och tänkte att jag måste kika ut och jodå; redan när jag gick nerför trappen hörde jag jamande, underbart :heart. Lillkissen var ju med förtjust såklart men lite väl på så när honan hade sagt ifrån minst 10 gånger så tröttnade hon och ville ut igen efter lite käk :laugh:. Nahe. Frukost och kaffe nersvalt- dags att göra mig klar med det sista och åka till jobbet :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp