Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog mig en liten tupplur på soffan 🥱 Värmen antar jag, man blir trött. Och självklart har Trules häst doktor semester till v30 från den här veckan 🙈 Såg det nu när jag kollade hemsidan 😏
 
Gick just in till en i grannhuset för att kolla på hans katt som tydligen hade svårt att gå. Ibland är det ett under att jag inte blivit mördad än:nailbiting:
Kunde inte riskera att ett djur mådde dåligt så vad gör man egentligen? Katten verkade glad över besöket och må bra iaf:bow:
 
Har solat, badat och umgåtts med min familj och en kompis och hennes barn på favoritstranden.
Åt den magiska våfflan innan jag åkte hem. Snart rullar jag.
I morgon ska jag hjälpa en tjej med hennes ponny så då blir det ingen strand.
2BA0F75D-681D-4152-8E77-22675C0BAC97.webp
 
Nu har jag plöjt första säsongen av Lyckoviken och satan vad dålig den var. Blev ändå nyfiken på vem som mördat alla så kollade sista avsnittet på säsong 4 men fick bara veta att den fortfarande sög och inget mer. Kan nån snälla avslöja under en spoilerrubrik vem som mördat allihopa? 😂 Jag tycker att jag investerat tillräckligt med tid för att få veta!
 
Strandhäng hela dagen idag! Höga kustens finaste strand enligt mig, och det bästa av allt är att den bara nås med båt så det blir aldrig smockfullt med folk.
I princip helt vindstilla också, vilket det faktiskt sällan är där så har njutit rejält.
Imorgon ska det bli okej, men sen väntar några dagar av sämre väder så har passat på att vara ute så mycket som möjligt igår och idag.
 
Relokerade den här missnöjda lilla sparven från det mest populära promenadstråket när jag var ute med hunden. :D :love: Där finns många lösa hundar, hen fick fladdra runt i en privat trädgård istället - jag hörde mamma och pappa sparv hela tiden (mycket upprörda) så hen är inte ensam.
1657652034173.webp
 
Jag fick för mig att stoppa maten i frysen, så föreslog E att man ju kan frysa in i luncher till mig. Så det gjorde jag.
Sky-burkarna är inte bara bra till skyn som kommer i, utan till en himla massa annat, som här middagarna! 6 luncher för lata dagar! Frågan är, var är resten av mina burkar?? Nåja, tur E snart ska till Danmark igen för att köpa mer sky! Och rågbullar. Och kärnemelk. Och koldskål. Och...

293535688_1170556330194768_3865430857861463250_n.webp
 
Nu har jag plöjt första säsongen av Lyckoviken och satan vad dålig den var. Blev ändå nyfiken på vem som mördat alla så kollade sista avsnittet på säsong 4 men fick bara veta att den fortfarande sög och inget mer. Kan nån snälla avslöja under en spoilerrubrik vem som mördat allihopa? 😂 Jag tycker att jag investerat tillräckligt med tid för att få veta!
Verkligen katastrof! Såg typ dock bara ett avsnitt, knappt 😅
 
Nu har jag plöjt första säsongen av Lyckoviken och satan vad dålig den var. Blev ändå nyfiken på vem som mördat alla så kollade sista avsnittet på säsong 4 men fick bara veta att den fortfarande sög och inget mer. Kan nån snälla avslöja under en spoilerrubrik vem som mördat allihopa? 😂 Jag tycker att jag investerat tillräckligt med tid för att få veta!

Okej nu sitter jag och läser en Flashback-tråd om detta. Det var ju hysteriskt roligt 😂 Flashbackarna håller som vanligt inte igen med sin aggressivitet.
 
Är så rädd om mina pengar i vissa fall, men nu plötsligt köpte jag en matta till barnets rum för 700kr O_o Har dock en lite kontroversiell idé om att sätta den på väggen och tror det kan bli bra!

Ska också kompensera med att köpa ett begagnat skrivbord för 350kr (nypris cirka 1800) så där ligger jag ju på plus :rofl:
 
Jag fick för mig att stoppa maten i frysen, så föreslog E att man ju kan frysa in i luncher till mig. Så det gjorde jag.
Sky-burkarna är inte bara bra till skyn som kommer i, utan till en himla massa annat, som här middagarna! 6 luncher för lata dagar! Frågan är, var är resten av mina burkar?? Nåja, tur E snart ska till Danmark igen för att köpa mer sky! Och rågbullar. Och kärnemelk. Och koldskål. Och...

Visa bifogad fil 95108
Kærnemelk og Koldskål var två av de saker jag aldrig lärde mig uppskatta i Danmark. Men serverar du epleflesk. Brennande kärlighet och Tilslörte bondepiger så kommer jag löbende. 🇩🇰❤️
 
Duschat och plockat undan hemma, just nu tittar vi på Tjockare en vatten på Viaplay. Jag har sätt alla säsonger förut men inte min sambo 😊 Han brukar inte gilla svenska serier men den här verkar gå hem iaf.
 
:D Fast egentligen ar det sedan gammalt att det att det ska borja regna mellan 2 och 4. Och om det haller pa mer an 20 minuter kan man fa en rain check pa golfklubben om man betalat och inte kunnat spela rundan klar ... for da kan det ta hur lange som helst innan det ar over.:p
(Det ar darifran uttrycket rainchek kommer ifran:cool:)



Precis! Sjalvklart maste man kunna duscha nar man vill och behover. Det ingar formodligen i de manskliga rattigheterna.

/hastflicka som just nu ar i Florida och ar ute med tva hundar i 35*C och 100% luftfuktighet och ofta duschar mer an 3-4 ganger o dagen/
Central A/C is a blessing. :) 80F is mine set to (yep friends think it's too darn hot) but hey, you're in my home keep your own on 70F. My place, my rules.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp