Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på svar på ett viktigt mail innan jag kan fortsätta jobba, och planerar samtidigt resa till London. Chefen tyckte att det var på tiden att vi fick se något annat än kontoret och laptopens skärm, och dessutom vill han att min ukrainska kollega ska få uppleva en annan del av Storbritannien, så vi har blivit instruerade att åka ner "for 50% work, 50% pure enjoyment". Inte mig emot! :D

Jag sitter och funderar pa en spontanresa till Glasgow, sa vi kanske kan byta lokala tips? :angel:
 
Nu har alla gäster åkt och jag och hundar däckat i sängen.
En av gästerna hade sovit bästa hon gjort på något år nu när hon sov här. Hennes klocka hade registrerat det med. Så hon åker hem jäkligt nyladdad och tillfreds.
Hundarna och jag är rätt urladdade istället. 😅
 
Hemma, hittar fortfarande inte m.2 systemdisken. Har verkligen letat överallt. Börjar ge upp och tänker köpa en ny. Problemet är att jag hade massor av saker jag behövde på den, och som jag nu inte kommer ihåg vad det var. Blech. Fan att jag inte lät den ligga kvar där den låg eller behövde använda necessären där allt förvarades. Eller var försiktigare när jag såg bubbelplastrullen där jag tror att den låg. Iaf hörde jag ett ping när den rullade upp sig när jag städade.

Sensmoral, städa inte.

Har suttit och funderat och pulat på en PP om hur pensionssystemet ska förklaras för kvinnor med extremt bristfällig svenska och noll koll på hur det civila samhället i allmänhet fungerar. Iofs bra tillfälle att själv lära mig om pensionen (depp när jag räknar ut den). Hur den regleras är inte helt enkel. Alltså bara att på ett mycket lättfattligt sätt förklara skillnaden mellan garantipension och att det beror på hur många år man varit bosatt i Sverige (om man är gift, har barn hemma osv), bostadstillägg och äldreförsörjningsstöd är inte helt okomplicerat. Alltså för varje år man bott i Sverige får man 1 del mer av 40. Så har man bott 27 år blir det 27/40. Woe is me som är ett matematiskt motsats till geni.
 
Ligger på en solstol och gör inte mycket just nu ☀️ 🍹ikväll blir det party ✌️✌️

Edit: utsikten från balkongen :p
21536454-A981-4F50-AB61-785733DEAB9E.webp
 
Åkte utan munskydd i långfärdsbussen men inne på centralen o snu åkte det på. Jag var nog den enda typ. Långfärdsbussen var ju något sen så missade preeeecis bussen före 😅. Men tack vare biljettappen kom jag på en precis efter, tekniken är bra ibland :up:.
 
Snart dags att hoppa av och färdigåkt med bussar för idag👍😊. Nu är jag hungrig som bara den (frallan åt jag ju när jag började åka vid 12, rätt längesen) och faktum är att jag tog med mig mindre godis än vanligt så det är slut 😄. För att inte tala kaffebristskallevärken men snaaaart framme 🤩.
 
Jag har varit här en vecka nu och har helt tagit över verandan som numera är ateljé. När man går förbi utanför och sneglar in möts man av denna vy 😆
Brorsan kommer på lördag. Funderar på om han tycker denna idé är fullt lika bra som mig :angel:

910F4475-DCED-4648-8326-FA8BF00C097E.jpeg



Tror iofs att jag ev har större problem, relaterat till vinkällaren 😅
 
Haft en dålig dag på jobbet. Huvudvärk pga inga solglasögon pga kan inte ha linser pga ena ögat är svullet och har ngn ytlig blödning. Vallat barn på lekplats (efter nästan 10h på sommarförskola 😅 ).

Nu är jag liksom färdig med den här dagen. Men barnet tog en powernap i bilen på vägen hem så han är inte det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp