Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur/när/var jag ska äta middag? Här på Kitchen n table? Room service (vilket också blir KnT? Släpa mig ut på stan igen?

Choices choices 🧐
 
Känns som att jag har gjort väldigt många tabbar idag - dagen igenom.
Såååå nu får de vettiga människorna sluta jobba innan jag spårar ut själv här fullständigt allena.
Har sockerkaka i ugnen!!

Finns liksom en anledning att man SKA ra det maniana på en LÖRDAG.
 
Måste gå ur bilen med matkassar, har ingen lust :cautious:

Måste gå två gånger och vi har tre trappor utan hiss :meh:

35120
 
Sitter på yt och kollar hur man passar, flår och styckar vildsvin 🤔😂😂 Nästa vända grannen skjuter av vildsvin så ska vi få men vi får lösa allt runt i kring själv inkl trikin prov. Tur man inte är vidare känslig och har tummarna på rätt ställe 😂
Måste även åka till jaktbutiken för att köpa hem lite grejer, typ hängkrokar, vettig kniv osv. Ska även investera i en vakuumförpackare tror jag. Visserligen en från typ Biltema men ändå.
 
Sitter på yt och kollar hur man passar, flår och styckar vildsvin 🤔😂😂 Nästa vända grannen skjuter av vildsvin så ska vi få men vi får lösa allt runt i kring själv inkl trikin prov. Tur man inte är vidare känslig och har tummarna på rätt ställe 😂
Måste även åka till jaktbutiken för att köpa hem lite grejer, typ hängkrokar, vettig kniv osv. Ska även investera i en vakuumförpackare tror jag. Visserligen en från typ Biltema men ändå.
Biltema har mycket vettiga grejer faktiskt :)!
Det låter intressant! Skulle också vilja kunna stycka vildsvin :)
 
Det är en låååång förhistoria.
Och han frågade först.

Du later sa klok ... ❤

De hittade ngn bakterie men största problemet var uttorkning. Jag hade druckit väldigt dåligt och det var 45 grader varmt. På planet droppade blodtrycket ner till 50 övertryck och då tuppade jag av. Behövdes flera påsar dropp på sjukan innan jag kvicknade till. Läkaren mumlade om ngt ”rekord” :o

Mår ngt bättre nu och har fått i mig lite drickyoghurt :up: Min kollega har infört en ”vätskelista” för mig som jag ska fylla i, lite som på ålderdomshem. Passande 😅

Ta hand om dig!

Sitter på yt och kollar hur man passar, flår och styckar vildsvin 🤔😂😂 Nästa vända grannen skjuter av vildsvin så ska vi få men vi får lösa allt runt i kring själv inkl trikin prov. Tur man inte är vidare känslig och har tummarna på rätt ställe 😂
Måste även åka till jaktbutiken för att köpa hem lite grejer, typ hängkrokar, vettig kniv osv. Ska även investera i en vakuumförpackare tror jag. Visserligen en från typ Biltema men ändå.

Onskar jag kunde fa vildsvin ocksa ... Jag fick ibland nar vi bodde i Florida, men i det klimatet var smaken mycket lik ... vanlig flask kott:cautious: och har uppe dar vilt smakar mer vilt har vi inga🤨
 
Varit hos grannarna och blivit bortskämd.. :o de har börjat förbereda resan hem till Spanien så nu rensas det. Olivolja, salchichon, chorizo, serranoskinka, godis, kondenserad mjölk, te, kryddor, en HEL FLASKA av den dyra moscatelen och en hel omelett. De tyckte att jag var för länge hos den idag så jag inte skulle hinna laga mat till mannen.. :D

Jag blev såklart helt förlägen.. spanjoren sa bara ”Åja, det kommer mera nästa! Men du får inte allt på en gång. Då har du anledning att hälsa på oss igen” och svensken sa ”Vi har ju inga egna barn..” :love:

35128


Juste! Spanjoren har också skrivit ner sina hemliga recept från hans framlidna mor. Men dom är det bara jag som får :angel:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp