Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du då? Kanske inte så uppskattat om värden äter prinsessbakelse och gästerna får skorpor, till exempel..... :D
Eller salta hårda kakor :rofl:

Kanske ska baka något. En kusin med familj skulle kommit på besök idag men vart inställt pga att han skulle på kräftskiva helt plötsligt.
Aja lika bra det har som sagt inte värdens motivation till att ordna fram mat mm till massa folk.

Suttit framför helvetesaparaten och uppdaterat hemsidan sen ändring av felaktig faktura och support en lördag är INTE att rekommendera.
”Jag ska bara” och så har halva dagen gått liksom :crazy:

Ska försöka nu att vara ledig och dra igång nått kul! Spela något? Ute menar jag! Det var länge sedan!

Om man skriver i ett PB att man inte är pretensiös.. är man då definitionen av en pretentiös douchebag?

Frågar åt en kompis som lyssnade på gospelpredikan och fick feeling.

Haft en helvetesnatt, slutade med att jag svimmade av i duschen. Nu kan jag nog inte skylla på surströmmingsfesten i torsdags längre. Är helt iskall, gråblek och svetten rinner. Kanske ngt skit med blodtrycket? Mår lite i stil med när jag blev inlagd efter en Israel-resa.
Iaf har lovat att komma ner till jobbet och nu sitter jag på tuben och intalar mig att jag kommer överleva dagen. Utgång oklar.
Men stackare. När du blev inlagd efter din lilla tripp till Israel, kom de fram till något annat än typ sliten och uttorkad då?

Kan du inte återanvända? Ett kort standardverk du bara modifierar lite vid behov?
Joo, jag gör det så mycket jag kan. Men tjänsterna är såpass olika att de kräver olika kompetens/personlighet då jag söker i typ tre olika yrkesområden. Men nu när jag har tre/fyra olika PB kan jag återanvända mer och mer.

Jag har också något sådant recept där man börjar med att smälta smöret, och sedan tillsätter övriga ingredienser till smöret i kastrullen. Mycket enkelt och blir mycket bra :) !
Vi kanske har samma recept? Älskar den kakan! Om jag inte missminner mig kallas den för fransk chokladkaka - mkt choklad i :love:
Du gör den säkert ubersnygg dessutom :)!

Ingen vill spela med mig! Alla bara jobbar. Jösses arbetsmyror men känner att jag borde ha sista ordet som chef men men 😂

Så sitter och kollar 1800-tals tapeter och försöker hitta handvarpor och hittade dessa i guldfärgat (vilket NÅGON tyckte var overkill men vaddådå allt måste väl inte vara metallfärgat eller vitt???)

Det är tydligen betydligt lättare att renovera äldre byggnader i Finland än här i Sverige. Visste inte detta tidigare men här måste allt som inte är inne och före ~ 50-talet specialbeställas.
I Finland får man mycket lite överallt.

Jag målar en gammal Kinnarps hurts!

IMG_20190817_142455.webp

Det ska på handtag på Ikea möbeln, kanske på hurtsen med.
Nu ska det torka till imorgon, sen målar jag igen

Men stackare. När du blev inlagd efter din lilla tripp till Israel, kom de fram till något annat än typ sliten och uttorkad då?

De hittade ngn bakterie men största problemet var uttorkning. Jag hade druckit väldigt dåligt och det var 45 grader varmt. På planet droppade blodtrycket ner till 50 övertryck och då tuppade jag av. Behövdes flera påsar dropp på sjukan innan jag kvicknade till. Läkaren mumlade om ngt ”rekord” :o

Mår ngt bättre nu och har fått i mig lite drickyoghurt :up: Min kollega har infört en ”vätskelista” för mig som jag ska fylla i, lite som på ålderdomshem. Passande 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka