Läser trådar på Facebook och blir sorgsen över att informationen om hur en ”genomsnittlig” bebis diar de första månaderna är så bristfällig.
Många fler skulle kunna ha en fullgod amning (om de önskar det) om de visste att det är helt normalt att bebisar vill ligga vid bröstet mer eller mindre nonstop i ett par månader och extra intensivt vid div faser när behovet ökar och bebis därmed beställer mer mat.
Och att det kan vara påfrestande och skittufft även när det fungerar precis som det ska.
Annars så dricker jag te och ska strax klä på mig, ska smita till Sthlm resten av helgen. Jag ska dels förbereda mig för tenta (imorgon
) och det behöver jag göra i lugn och ro och dels så har sambon sin ”nya” här (inte i huset men på gården) och det är en skitkonstig situation, det är dessutom nästan på dagen sju år sedan jag var här första gången.
Han är kroniskt dålig på att komma ihåg datum trots att det ligger en kalender i hans mobil med datum när han _måste_ ha V så bokade han in Mälaren Runt denna helg.
Nu får det bli Tierp runt istället