Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kusin gör sin första IronMan idag - sjukt imponerande! För några år sen var han lika lat och otränad som jag och nu tävlar han triathlon :o Kan inget om sporten men kan följa honom via en app och se hur det går. Det är himla trevligt! Han har precis satt sig på cykeln efter att ha simmat klart iaf.
 
Tvätt-tid och morgonstäd. Matar djur. Äter kanelknäcke. Ger mig i kast med snabbröj av hemmet.

Drar ut kattlådan och anfalls genast av tre vildsinta silverfiskar som slagit upp läger under den. Panikade i vanlig ordning. Vispade upp dem med sopskyffel, ned i matavfallspåsen och rusa ned till soprummet. Ryyyyys. Spray spray och tork under lådan.

Utöver ständigt städ, så lägger jag ut cederkulor, och har försökt med lavendel efter ett tips. Men silverfiskarna krälar bara in i träväggarna och chillar, tills doften och städandet lugnar sig. Sedan kommer de stillsamt tillbaka.

Den mer eller mindre utvecklade silverfiskcivilisationen som jag utrotade under kylen för något år sedan har inte kommit tillbaka i alla fall.

Kissekatterna förstår inte ståhejet. Silverfiskar är ett utmärkt proteintillskott hälsar de. Det går även att chocka sin människa genom att komma bärandes på en silverfisk och erbjuda som gåva. Samma skrik och hopp-reaktion som när Skönhetsmissen kom bärandes på en stor spindel hon hittat och överkattat i badrummet. Människor är ologiska varelser. Bär hem mat i påsar när maten kommer krälandes helt av sig själv härinne.
 
Tvätt-tid och morgonstäd. Matar djur. Äter kanelknäcke. Ger mig i kast med snabbröj av hemmet.

Drar ut kattlådan och anfalls genast av tre vildsinta silverfiskar som slagit upp läger under den. Panikade i vanlig ordning. Vispade upp dem med sopskyffel, ned i matavfallspåsen och rusa ned till soprummet. Ryyyyys. Spray spray och tork under lådan.

Utöver ständigt städ, så lägger jag ut cederkulor, och har försökt med lavendel efter ett tips. Men silverfiskarna krälar bara in i träväggarna och chillar, tills doften och städandet lugnar sig. Sedan kommer de stillsamt tillbaka.

Den mer eller mindre utvecklade silverfiskcivilisationen som jag utrotade under kylen för något år sedan har inte kommit tillbaka i alla fall.

Kissekatterna förstår inte ståhejet. Silverfiskar är ett utmärkt proteintillskott hälsar de. Det går även att chocka sin människa genom att komma bärandes på en silverfisk och erbjuda som gåva. Samma skrik och hopp-reaktion som när Skönhetsmissen kom bärandes på en stor spindel hon hittat och överkattat i badrummet. Människor är ologiska varelser. Bär hem mat i påsar när maten kommer krälandes helt av sig själv härinne.
Silverfisk i munnen, hur stora är de?! :nailbiting:
 
Är och tävlar fälttävlan.
Inledde med en dressyr som kändes okej, domaren tyckte det var uselt 😅
Charmen med bedömningsporter, ena gången älskad, andra avskydd trots att känslan var likvärdig.
Men vi var felfria i hoppningen! Jag har kämpat så mycket hela året för att få den att fungera och nu äntligen satt nollan!
Hästen är bra men efter en dålig träning försvann allt förtroende hos både honom och mig och det har tagit tid att reparera men nu äntligen är vi tillbaka.

Nu är det bara typ sex timmars väntan till terrängen 😄
 
Är och tävlar fälttävlan.
Inledde med en dressyr som kändes okej, domaren tyckte det var uselt 😅
Charmen med bedömningsporter, ena gången älskad, andra avskydd trots att känslan var likvärdig.
Men vi var felfria i hoppningen! Jag har kämpat så mycket hela året för att få den att fungera och nu äntligen satt nollan!
Hästen är bra men efter en dålig träning försvann allt förtroende hos både honom och mig och det har tagit tid att reparera men nu äntligen är vi tillbaka.

Nu är det bara typ sex timmars väntan till terrängen 😄

Ah den där känslan hade jag efter terminens sista tenta men lärarna hade inte samma, det är skumt det där!

Meeeeen å andra sidan lär meso-kursen ut att individen har en oförmåga att dra korrekta slutsatser 🤷‍♀️🤪

Jag hoppas terrängen går fint!
 
Läser trådar på Facebook och blir sorgsen över att informationen om hur en ”genomsnittlig” bebis diar de första månaderna är så bristfällig.

Många fler skulle kunna ha en fullgod amning (om de önskar det) om de visste att det är helt normalt att bebisar vill ligga vid bröstet mer eller mindre nonstop i ett par månader och extra intensivt vid div faser när behovet ökar och bebis därmed beställer mer mat.

Och att det kan vara påfrestande och skittufft även när det fungerar precis som det ska.

Annars så dricker jag te och ska strax klä på mig, ska smita till Sthlm resten av helgen. Jag ska dels förbereda mig för tenta (imorgon :nailbiting: ) och det behöver jag göra i lugn och ro och dels så har sambon sin ”nya” här (inte i huset men på gården) och det är en skitkonstig situation, det är dessutom nästan på dagen sju år sedan jag var här första gången.

Han är kroniskt dålig på att komma ihåg datum trots att det ligger en kalender i hans mobil med datum när han _måste_ ha V så bokade han in Mälaren Runt denna helg.

Nu får det bli Tierp runt istället 🙄
Men alltså va?
Sin nya?
Hur tänker man?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp