Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska påbörja min ansökan om permanent uppehållstillstånd idag! :)

Sambon har skrivit sin del och fått den certifierad. 2 vänner har skrivit deras intyg samt fått det och deras id certifierat och lämnat till mig.
Jag har skrivit ut våra bank statements och skrivit kommentarer runt våra utgifter.

Tror inte vi behöver nya polis checkar då de är giltiga i 6 månader och senast vi skickade in var i april, så de borde vara ok än.

Borde väl skriva en egen story med men den blir ju rätt samma som sambons så vet inte om det behövs? Skrev ju en senast i april det med...

Har inte öppnat och startat applikationen än så får se vad den säger :)

Åtminstone är allt redan betalt... :meh:

Good Luck! Hoppas det inte blir for manga additional paper som ska in.
 
Påbörjat ansökan nu, scannat papper men insåg på ansökningssida 17 av 21, 45 min senare, att jag inte alls har mitt vittne 2's papper här... hmm... suck... måste jaga denna person över ön nu tror jag
 
Läser trådar på Facebook och blir sorgsen över att informationen om hur en ”genomsnittlig” bebis diar de första månaderna är så bristfällig.

Många fler skulle kunna ha en fullgod amning (om de önskar det) om de visste att det är helt normalt att bebisar vill ligga vid bröstet mer eller mindre nonstop i ett par månader och extra intensivt vid div faser när behovet ökar och bebis därmed beställer mer mat.

Och att det kan vara påfrestande och skittufft även när det fungerar precis som det ska.

Annars så dricker jag te och ska strax klä på mig, ska smita till Sthlm resten av helgen. Jag ska dels förbereda mig för tenta (imorgon :nailbiting: ) och det behöver jag göra i lugn och ro och dels så har sambon sin ”nya” här (inte i huset men på gården) och det är en skitkonstig situation, det är dessutom nästan på dagen sju år sedan jag var här första gången.

Han är kroniskt dålig på att komma ihåg datum trots att det ligger en kalender i hans mobil med datum när han _måste_ ha V så bokade han in Mälaren Runt denna helg.

Nu får det bli Tierp runt istället 🙄
 
Lite modifierat, och som en tavla istället för tröja. Jag är nöjd!
IMG_20190817_072817_739.jpg
 
Läser trådar på Facebook och blir sorgsen över att informationen om hur en ”genomsnittlig” bebis diar de första månaderna är så bristfällig.

Många fler skulle kunna ha en fullgod amning (om de önskar det) om de visste att det är helt normalt att bebisar vill ligga vid bröstet mer eller mindre nonstop i ett par månader och extra intensivt vid div faser när behovet ökar och bebis därmed beställer mer mat.

Och att det kan vara påfrestande och skittufft även när det fungerar precis som det ska.

Annars så dricker jag te och ska strax klä på mig, ska smita till Sthlm resten av helgen. Jag ska dels förbereda mig för tenta (imorgon :nailbiting: ) och det behöver jag göra i lugn och ro och dels så har sambon sin ”nya” här (inte i huset men på gården) och det är en skitkonstig situation, det är dessutom nästan på dagen sju år sedan jag var här första gången.

Han är kroniskt dålig på att komma ihåg datum trots att det ligger en kalender i hans mobil med datum när han _måste_ ha V så bokade han in Mälaren Runt denna helg.

Nu får det bli Tierp runt istället 🙄
Förstår att det känns konstigt.

----

Jag är ensam hemma för ovanlighetens skull. Sitter och myser med frukost och bestämmer helt själv över kanalerna.
 
Har precis käkat macka med kokt ägg på. Lyckades få ägget HELT perfekt idag, dvs mjuk krämig gula men inte rinnig :d . Händer inte ofta!

Ska testa en ny maträtt idag, som låter väldigt mumsig. "Peanut chicken curry". Jag har redan fläskytterfilé i kylen, så jag tänkte använda den i stället. Tror att det funkar finfint :up: !
Recept: https://slowcookingperfected.com/slow-cooker-peanut-chicken-curry/

Så.....nu ska jag sätta igång en laddning tvätt och åka och handla, tänkte jag :) !

Sedan får vi se vad som händer resten av dagen. Hoppas på att kunna grundmåla en snutt på mina fönster, men vädret är liksom inte riktigt medgörligt.......
 
Hittat 7 nya tjänster att söka. Måste bara orka skriva alla PB..

Idag ska jag till grannarna! Först vill jag åka till klostret men då måste jag till grannarna och hämta bilen. Får säga att jag har en tid att passa och lova att komma över så snart jag är tillbaka, då kanske bilhämtningen kan gå fort :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp