Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
34371
 
Nu är det bara att försöka låta bli att tänka på hur många andra saker jag kunde gjort för de där 1600 kr som självrisken går på.
Redan för många år seddan satsade jag på OKQ8s Backup försäkring. Den tar alla självrisker. Glasrutebyte t.ex. är därmed gratis. Jag har bytt ett gäng bilrutor på den. Kostar typ 70 spänn i månaden. Med tanke på några bärgningar, några rutor m.m., så har de antgligen gått back på mig....
 
Senast ändrad:
Smuttar god Tempranillo :d

Åkte på akututryckning för att hjälpa till på en gårdsaution. :D Har därmed tillbringat dagen i härligt sällskap, langandes korv med bröd. Fick betalt i vin och bubbelvatten :love:

Att det sedan låg ett tjog lerkrukor i en osåld diverselåda var bonus. Jag fick ta dem eftersom de skulle åkt på tippen annars. Lerkrukor är dyra - brukar inte kosta på mig sådana annat än när det är rea. Dessa var gratis.
 
Vet inte HUR många gånger jag har läst om hur "sommaren gick så fort", "sommaren är slut", osv osv... Folk börjar dilla om hösten och höstfärger. Men inte är väl SOMMAREN slut redan - det är ju bara början på augusti :nailbiting: :confused:???? Min semester är slut från och med imorgon, ja, men sommaren pågår väl ändå i alla fall denna månaden ut......?

Jag ska kitta och måla ett par fönster till - det får minsann vara sommar i några veckor till :D !!
 
Ska ta prover imorgon. Hatar att bli stucken och ska dessutom göra det på fastande mage. Har redan problem med yrsel (därav blodprov) och misstänker lågt blodtryck. Så det ska bli intressant att se om det går att genomföra utan att svimma.
 
Vet inte HUR många gånger jag har läst om hur "sommaren gick så fort", "sommaren är slut", osv osv... Folk börjar dilla om hösten och höstfärger. Men inte är väl SOMMAREN slut redan - det är ju bara början på augusti :nailbiting: :confused:???? Min semester är slut från och med imorgon, ja, men sommaren pågår väl ändå i alla fall denna månaden ut......?

Jag ska kitta och måla ett par fönster till - det får minsann vara sommar i några veckor till :D !!
Jag får alltid höstkänsla redan i augusti, trots att det egentligen är en sommarmånad. Det är främst det tilltagande mörkret som gör det. (Och jag tycker det är obehagligt med mörkare kvällar.)
 
Det är åt helvete! Gjorde en redigt ful vurpa, iklädd pyamas framför uteserveringen vid min port. Uppskattar åskådar-antalet till ca 20 st.

Hoppla! Det där slår nog min entre jag gjorde en gång på ett SPA. Gick runt bilen och under nysnön var det givetvis en isfläck (de hade ju inte grusat alls :banghead:) som jag givetvis drog omkull på arslet inför sisådär 8 pers i utespat...:cool:.
 
Vi har firat sonen en dag i förväg, han fyller i morgon men det var lättare för de flesta att komma idag. Ikväll för var/är vår utökade familj här, nu är bara mitt äldsta extra barn kvar men han ska nog cykla hemåt om någon timme. Yngsta barnet åkte hem före övriga, han var helt slut raringen. Han kom hem idag efter att ha varit borta i 14 dagar och spelat teater. Men han skulle komma imorgon igen och äta tårta, idag orkade han bara med att äta hamburgare. ;)
I morgon firar vi bara med familjen och gå ut och käkar på kvällen. Först ska sonen och maken spela golf på efm, sonen fick nämligen en present redan idag av oss, en ny golfbag som visst måste invigas och de ska ändå hämta hans klubbor ute vid banan eftersom de ska spela på en annan banan på tisdag.
 
Funderar på hål i öronen, och då såna där stora ”pluggar” eller vad det kallas när man töjer ut hålet så det blir stort Har alltid varit anti hål i öronen (på mig själv alltså, inte generellt) så förstår inte riktigt denna plötsliga känsla O_o
Men får för mig att det skulle passa mig nu och min nuvarande frisyr osv.
 
Åh. Så mycket som snurrar i huvudet nu. Den här helgen bestämde jag mig för att inte höra av mig till någon alls förutom bästa vännen som jag har daglig kontakt med. Istället har jag gått runt och funderat på allt, funderat på hur livet och världen fungerar, vad som påverkar vad osv. Det har varit SÅ bra och jag har insett massor av nya saker om mig själv.

Nu efter att jag fått sova ut ordentligt, klättrat, ätit massor av mat, gått i skogen, slappat i tv-soffan och lyssnat på bra musik så känns allt hur bra som helst. Jag känner mig otroligt lugn och trygg och som om allt fungerar hur bra som helst (en extremt ovan känsla för mig). Och jag är skiträdd för att gå tillbaka till jobbet imorgon. Rädd att jag ska trilla tillbaka i gamla tankebanor och vanor bara av att träffa kollegorna osv :crazy: Helst vill jag bara sitta hemma i lägenheten resten av livet och ha full kontroll på allt. Det är tryggt och bra.

Bläh. Jag vet inte hur jag ska göra med allt. Det bästa vore att prata med den ena favoritkollegan om allt, för jag vet att han är klok, lyssnar bra osv. Men ja, då gäller det också att få möjlighet till det och att faktiskt kunna/våga säga allt som behöver bli sagt då.

Skjut mig? Jag orkar inte riktigt med det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp