Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat tre långa tunga journätter av de senaste nio med att anhålla och förbereda häktningar av misstänkta i södra Sverige. Bland annat bilinbrott som jag efter viss tvekan lät sitta kvar för att begäras häktade. Nu såg jag bara fram emot att slippa jourer på länge, och casha in ett hyggligt tillägg på nästa lön att göra något roligt för.

Och så när jag kommer stapplande till pendelstationen efter denna tredje natt, så nog fan har där varit en djävel och slagit sönder bilrutan. Häktning känns plötsligt alldeles för lindrigt. Önskar att det hade funnits en ruta att kryssa i på tvångsmedelsblanketten som hette "brinn långsamt i helvetet, din meningslösa skitstövel". Verkar ha blivit av med ett verktyg att röra honung med, men inget annat. Jo men det betingar säkert ett enormt värde på Blocket. NOT.

Men mina Imperiet- och Thåström cd-skivor hade han lämnat, så han har dålig musiksmak också. :rage::rage::rage:

Visst känns det ibland som om straffskalan borde utökas med skampåle?!
 
Jaha värmepumpsrepatörern kanske hade tid att komma förbi idag :confused: Frågan är om det överhuvudtaget går att laga den när den är totalt död :meh: Det lär väl bli att köpa en ny :arghh:
Den här, en Nibe har ju inte gjort annat än krånglat förvisso var det efter ett annat åsknedslag det började, men den här femtioelva funktioner jag tycker är jätteonödiga och så ska den uppdateras med jämna mellanrum.
Jag vill bara ha varmvatten och lite värme i huset framåt hösten
 
Slut på semestern! Gått igenom alla mejl jag fått under semestern och kan nu dra igång att jobba på riktigt :) Lite töligt att ha hemmakontor när de andra tre i familjen är lediga i två veckor till.... Tur vi har stort hus och att ljudbok finns så jag kan koppla bort dom :p
 
Verkligen! Samt tätt monterade hörlurar som oavbrutet spelar panflöjtshits med utdragna höga toner, och My heart will go on i en sån här version:

Jag kan inte vara objektiv och korrekt och tänka på mänskliga rättigheter och sånt hela tiden ju. :devil:

Jag ser en helt ny karriärmöjlighet för mig! Precis så lät det när jag spelade blockflöjt som åttaåring och musikläraren lät hälsa att jag inte var välkommen tillbaka pga total tondövhet.

Hur många inspelningar tror du att kriminalvården kan intressera sig för? Utgår STIM? :)
 
Det tror jag inte att du tycker, då grevar är fett och svålrestprodukter som blir "över", som inte löser upp sig när man kokat rent svålar/ister och därmed hamnar i hund/kattmat :D
Johodå.

Min mor fixade det som ni kallar grevar.

grissvål som var hårt saltad. Man smälte ur fettet genom långsam uppvärmning i stekpanna. Jag tyckte det var jättegott!!

Lite som stekfläsk fast utan köttdelarna.
 
Inleder semester med sockerchock 😁
20190805_095537.jpg
 
Har tydligen en tid hos sjukgymnasten i övermorgon.. Tur jag får SMS avisering om det iaf, annars hade jag inte haft en aning... O_o
Bra det, har fortfarande problem med axeln sen i våras..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp