Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har frågat grannarna om de faktiskt vill köpa gården och det är typ upp till banken, får svar på onsdag.

Är nr två i kön till en tvåa jag faktiskt vill ha. Jag hoppas att grannarna vill köpa och att nr ett inte uppfyller kraven för att få hyra.

Tvåan är på bottenplan, man ser föris från köket och man får bygga in en liten uteplats med staket och trall. Det är även gångavstånd till mataffärer och tåg/buss.

Hyran lite högre än optimalt men pappan får bidra helt enkelt.
 
Har en som är intresserad av att köpa min sele. Väntar bara på att få svar om fraktkostnaden var rimlig. 200 kr skulle det kosta att skicka den. Hoppas på snabbt svar så jag kan skicka den idag eller imorgon! Och få lite pengar, det är aldrig fel.
 
Har frågat grannarna om de faktiskt vill köpa gården och det är typ upp till banken, får svar på onsdag.

Är nr två i kön till en tvåa jag faktiskt vill ha. Jag hoppas att grannarna vill köpa och att nr ett inte uppfyller kraven för att få hyra.

Tvåan är på bottenplan, man ser föris från köket och man får bygga in en liten uteplats med staket och trall. Det är även gångavstånd till mataffärer och tåg/buss.

Hyran lite högre än optimalt men pappan får bidra helt enkelt.
Håller tummarna
 
morning.png
 
Tittade på en film från 1942 Vi hemslavinnor kollade upp filmen efter det och alla är döda utom en som medverkade som idag är 100 år. Känns lite konstigt att titta på en film där även barnen avlidit irl :cautious:
 
Har en som är intresserad av att köpa min sele. Väntar bara på att få svar om fraktkostnaden var rimlig. 200 kr skulle det kosta att skicka den. Hoppas på snabbt svar så jag kan skicka den idag eller imorgon! Och få lite pengar, det är aldrig fel.
Är hästförsäljningen helt klar nu? :)
 
Sådär..... Jobbat. Mycket att göra efter semestern, men hanterbart :up: !

Igår pillade jag ju loss gammalt kitt från två fönster, och upptäckte i samma veva att idag var enda dagen på länge som det inte ska regna. Så...hem från jobbet, byta kläder, och ut och kitta (och måla på ett annat fönster). När jag ändå var uppe i varv så passade vi på att gå en liten sväng med hunden. Och nu - äntligen - sitter jag här och surfar medan potatisen och kokar och fisken står i ugnen. Puuuuuuuuuh........ :) !!
 
Inget bra mönster nu. Tredje dagen i rad som jag inte lämnat lägenheten, blir ju bara värre ju längre tiden går. Vänner har hört av sig och vill ses, men jag bara skjuter upp det. Borde ta mig bort till hästen som går på bete, men låter stallkompisar titta till honom istället.
Isoleringen av mig själv gör ju bara att depressionen blir sämre igen..

Men imorgon måste jag ut då jag har två psykologbesök inbokade. En ny hos psykiatrin och min gamla vanliga privata. Hoppas på att den nya är bra så jag kan byta ifrån att betala dyrt privat.
 
Nu har sambon shoppat loss i blomsterbutiken åt mig. Ny blommor inne och ute. Och en sambo som gräver hej vilt medan jag gör mat. Jag har iaf köpt äcklig IPA till honom i belöning.
I matbutiken försvann min inköpslista och återfanns sv kassörskan. Insåg att jag glömt köpa kaffefilter och fick ta en till runda för att stävja skilsmässa imorgon bitti annars..
 
Har frågat grannarna om de faktiskt vill köpa gården och det är typ upp till banken, får svar på onsdag.

Är nr två i kön till en tvåa jag faktiskt vill ha. Jag hoppas att grannarna vill köpa och att nr ett inte uppfyller kraven för att få hyra.

Tvåan är på bottenplan, man ser föris från köket och man får bygga in en liten uteplats med staket och trall. Det är även gångavstånd till mataffärer och tåg/buss.

Hyran lite högre än optimalt men pappan får bidra helt enkelt.
Känner att jag totalt har missat något nu. Ska du skiljas?
 
Första dagen efter semestern inleddes direkt på morgonen med att jag fick plocka upp och bära bort en liten påkörd rävunge från vägen. Fick sen ringa runt till en massa folk i det området för att hitta någon som hade en bössa för att komma och avliva den lille stackaren. 🥺🥺 Den sa verkligen inte ett pip när jag bar bort den från vägen.
Men jägaren kom och avslutade lidandet snabbt och bar sen bort den lille till skogen.

Man är så sjukt tacksam för att människor är villiga att släppa sitt för att komma och avliva något så litet och ”oviktigt” som en räv. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp