Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter första dagen tillbaks på jobbet lyckades jag dra på mig inte mindre än två kontorsnisse-skador.... :nailbiting: :eek: !! Först fastande jag med ena fingret i en häftklammer och drog upp en liten skinnflik (som jag ju prompt blev tvungen att slita bort - AJ!), och sedan stack jag mig på en hård pappersspets under en nagel. Det är TUFFT att jobba som administratör på kontor...... :nailbiting::arghh:.......... :D
 
Läkaren på Vc var först försenad i 10 minuter, sedan tog besöket 10 minuter. Hann inte prata om psykiaterkontakt mm...
Sedan åkte jag ner till stan för att hämta lite Valle, som jag fick av en "vän". Mina jättar har sabbat hela min djungel av Valle, så det passade bra att jag fick mera nu. Så nu är det djungel i stora karet igen, ett tag iaf... :cautious:
Lagade middag som vanligt, blev stekt fläsk och makaroner. Fick ingen hjälp av farsan, som vanligt...:devil:
Sedan har jag haft lite byteshandel hemma ;)
En tjej behövde flingfoder, så jag bytte en stor påse mot 5 st fina röda guppy-pojkar:D:love:
 
Fixat lite berikning åt grisarna
95A518EA-65E1-47AB-B553-729BF6A50476.jpeg
 
Jag flyger till Mexico for nagra dagar senare i veckan och har just hamtat ner min "flyg carry-on" fran vinden. Da jag mestadels kor husbussen, eller flyger med check-in bagage, nar jag ska nagonstans sa har jag inte sett den pa flera ar. Den ar full med jox. 😳 Vem, vid sina sinnen's fulla bruk, lagger 5 harborstar, en harlockare, en harplattare, en ryggkliare, en badborste :cautious: 3 paket nasdukar, och en full kartong med "Tylenol cold" tillsammans med nagra trasor och ett par svampar i en vaska och staller upp den pa vinden? Huh? 🤔🙄
Tur jag kom ihag att ta ned den i god tid!
 
Vid narmare granskning hittade jag ocksa en liten tub tandkram, stallningen till en vaggfast badrumsspegel 😳 2 chapsticks med solskyddsfactor, 2 "omvandlare" for elurtag fran Amerikansk till Svenskt, tre dorr (las) kort, Merriot, Sheraton, och Howard Johnson (ser ut som en trip in och ut ur US till Asien) och tva (!) Do not disturb skyltar med bade Engelsk och Arabisk och Engelsk och Malaysian (?) text att hanga pa dorren. (och exactly vad tankte jag nar jag la dem i vaskan? (Jag tog med mig sadana ibland forr nar jag restem mycket med hund pa hotel, men skulle ALDRIG anvanda en har med annat sprak an Engelska) 😐
Nu ar den i allafall nastan tom. Det finns ett par fickor kvar att muddra. :cautious:
 
Har frågat grannarna om de faktiskt vill köpa gården och det är typ upp till banken, får svar på onsdag.

Är nr två i kön till en tvåa jag faktiskt vill ha. Jag hoppas att grannarna vill köpa och att nr ett inte uppfyller kraven för att få hyra.

Tvåan är på bottenplan, man ser föris från köket och man får bygga in en liten uteplats med staket och trall. Det är även gångavstånd till mataffärer och tåg/buss.

Hyran lite högre än optimalt men pappan får bidra helt enkelt.
Ska ni flytta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp