Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit upp från tvättstugan där jag mer eller mindre röv- och tuttflashat en granne.

Ingen hade bokat och jag smög ned lite snabbt i mina pytteshorts och ett söndertvättat linne. Lite extraLager stack ut både här och där och linnet är i princip genomskinligt. Hemmakläder! Jag och kissarna liksom. Vem bryr sig. Men givetvis kommer en grannman instormande och ska tvätta och vevar runt samtidigt som jag försynt försöker att ställa mig lite lagom bortvänd. Kände mig som husets galna metoo-kvinna som flashar främmande oskyldiga gossar i de gemensamma utrymmena.

Ska införskaffa en stor collegetröja som får vara tvättstugetröjan tills vidare.
 
Sitter och tittar på bilder på regnbågsfärgat hår. Det kan ju verkligen vara hur snyggt som helst. ÅH vad jag önskar att jag vågade och kunde ha något sådant...

Typ det här. Jag älskar det.

Jag råkade få typ regnbågshår tidigare i år av misstag när jag la i rosa på gult och grönt hår. 😆
 

Bifogade filer

  • 64F64FB1-0822-4E58-958F-9F99E098BC35.jpeg
    64F64FB1-0822-4E58-958F-9F99E098BC35.jpeg
    120,2 KB · Visningar: 52
Typiskt också:

Visa bifogad fil 34364

Värst är dock fotjäveln. Har nog aldrig haft så ont i en kroppsdel förr. Den bultar och går ej stödja på. Kan dock vicka på tårna så förmodar inget brutet. Hur lindrar man bäst en stukning?

Linda det omedelbart! Tryck är bästa sättet att lindra svullnaden. Hårt en stund, linda sedan om lättare så du inte snörper av foten helt ;)

Högläge och is/kyla för smärtlindring om det behövs.
 
Jaha, har nu plockat in fortfarande mycket blöt tvätt..... Det var INGEN bra dag att torka tvätt på idag, och nu ser det ut som om det är på gång att börja ösregna....IGEN O_o ! Så nu tog jag det säkra före det osäkra och torkar tvätten inomhus. Dessutom har det mullrat på avstånd i flera omgångar, och jag tror att vi har dragit ur datorsladdar, modem, TV, osv minst tre gånger idag....

Har också precis gett mig själv en del extrajobb lagom tills jag ska börja jobba imorgon... Började pilla på kittet på två andra fönster och, japp, mycket löst där också. Så nu hoppas jag på ett par dagar med torrt väder så karmen hinner torka till ordentligt innan jag kittar dessa också. Kul med hus..... :up:
 
Håller den så dåligt? Jag får utväxt på typ 14 dar. Men så är det kanske. Jag har inte koll på de mer ovanliga färgerna. En vanlig 100 kronors brun från H&M sitter som berget.

Artificiella färger sitter oerhört mkt sämre, även om du kan tänka dig att bleka sönder håret innan. Vilket kommer behövas för ett sånt ”regnbågs-hår”.
Jag underhålls-färgar mitt hår varje gång jag tvättar det. Dock tar det ju inte på utväxten så måste ändå färga hos frissan typ en gång i månaden.
 
Kan du inte be grannen om lite hjälp?? Tycker inte att det låter som en bra grej att göra med en stukad fot :crazy: !!

Hon har dragit till skärgården. Innan det gjorde hon slut på alla mina värktabletter. Kids alltså.
Men jag överlevde steg-klättringen (var dock tvungen att vråla lite pga nära döden).
 
Syrrans ena grabb (är 22), kom upp för att hjälpa hos lite hemma.
Idag åkte vi snabbt till Willys och handlade lite. Glömde potatisen ändå...
Lagat mat - idag blev det fläskfilégryta och ris:d
Sedan åkte grabben hem.
Har fixat både hos landisarna och de sista karen. Plockat in grenar, maskrosblad och klöver till landisarna
Ska duscha snart.
Har tid på Vc i morgon. Det har blivit fel i min Apodos - igen O_o
 
Typiskt också:

Visa bifogad fil 34364


Värst är dock fotjäveln. Har nog aldrig haft så ont i en kroppsdel förr. Den bultar och går ej stödja på. Kan dock vicka på tårna så förmodar inget brutet. Hur lindrar man bäst en stukning?

Nu är det i senaste laget, men linda ganska hårt och håll i högläge.

Edit. Typ, åtta på bollen. Men jag hoppas att det känns bättre nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp