Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför gör man inte bara slag i saken, måste det tryckas på en tröja? 😆
Lite som när jag såg en snubbe gå runt med en t-shirt ned texten ”too sexy for my t-shirt” :p Man ba...eller...?:cautious:
Eller när en hålögd tjej som såg ut att ha tappat det helt hade en t-shirt med texten ”just do it!”. Men bara väntade på att hon skulle göra slag i saken (men hon tvivlar på att det skett än)

Kul grej bara. När jag ändå har en Cameo måste jag ju använda den!
 
Varför gör man inte bara slag i saken, måste det tryckas på en tröja? 😆
Lite som när jag såg en snubbe gå runt med en t-shirt ned texten ”too sexy for my t-shirt” :p Man ba...eller...?:cautious:
Eller när en hålögd tjej som såg ut att ha tappat det helt hade en t-shirt med texten ”just do it!”. Men bara väntade på att hon skulle göra slag i saken (men hon tvivlar på att det skett än)
Jag hade en tröja ”bäst i test” på mig vid nationella proven i skolan för 100 år sedan...
 
Har jobbat tre långa tunga journätter av de senaste nio med att anhålla och förbereda häktningar av misstänkta i södra Sverige. Bland annat bilinbrott som jag efter viss tvekan lät sitta kvar för att begäras häktade. Nu såg jag bara fram emot att slippa jourer på länge, och casha in ett hyggligt tillägg på nästa lön att göra något roligt för.

Och så när jag kommer stapplande till pendelstationen efter denna tredje natt, så nog fan har där varit en djävel och slagit sönder bilrutan. Häktning känns plötsligt alldeles för lindrigt. Önskar att det hade funnits en ruta att kryssa i på tvångsmedelsblanketten som hette "brinn långsamt i helvetet, din meningslösa skitstövel". Verkar ha blivit av med ett verktyg att röra honung med, men inget annat. Jo men det betingar säkert ett enormt värde på Blocket. NOT.

Men mina Imperiet- och Thåström cd-skivor hade han lämnat, så han har dålig musiksmak också. :rage::rage::rage:
 
Jag hade en tröja ”bäst i test” på mig vid nationella proven i skolan för 100 år sedan...

Jag tror också att jag haft ngn konstig arkeolog-tröja på mig nån gång i ungdomen.
Dock satsade jag på mer permanenta lämningar. Hade en arkeologkollega som var extremt rödhårig. Han somnade i solen när vi var på en utgrävning i Nordafrika (gissningsvis bakis). Då målade jag ”hällristningar” med betoning på fallos-symbolik ( :angel: ) på hans rygg med spf 50. Och lät honom därefter sova vidare.

Enormt elakt kan man tycka när man tänker på det i efterhand iofs :p
 
Usch då. Åska är jobbigt. Vi fick byta en motor som tillhör vårt vattenfilter nu för ett litet tag sedan. Gick på ca 3000 kr. Rörmokaren trodde att det berodde på åskan.... Så nu drar vi ut kontakten till vattenfiltret när det åskar. Ingen aning om det är bra/dåligt att göra så, men om anläggningen är såpass åskkänslig så kanske det är vettigt att göra som med modem och dylikt....
Ja det här är andra gången värmepumpen slås ut av åskan Förra gången det är nog fyra år sedan var det dock betydligt mer som gick åt skogen vattenpump frys och en hel mängd andra saker Och värmepumpen krånglade länge efter förra åsknedslaget
Men nu är den totalt död så det blir att försöka få tag i repatör i morgon hoppas inte alla är på semester bara
 
Har jobbat tre långa tunga journätter av de senaste nio med att anhålla och förbereda häktningar av misstänkta i södra Sverige. Bland annat bilinbrott som jag efter viss tvekan lät sitta kvar för att begäras häktade. Nu såg jag bara fram emot att slippa jourer på länge, och casha in ett hyggligt tillägg på nästa lön att göra något roligt för.

Och så när jag kommer stapplande till pendelstationen efter denna tredje natt, så nog fan har där varit en djävel och slagit sönder bilrutan. Häktning känns plötsligt alldeles för lindrigt. Önskar att det hade funnits en ruta att kryssa i på tvångsmedelsblanketten som hette "brinn långsamt i helvetet, din meningslösa skitstövel". Verkar ha blivit av med ett verktyg att röra honung med, men inget annat. Jo men det betingar säkert ett enormt värde på Blocket. NOT.

Men mina Imperiet- och Thåström cd-skivor hade han lämnat, så han har dålig musiksmak också. :rage::rage::rage:

Rättelse: honungsomrörare hittad. Gärningsmannaprofilen utvidgas till att omfatta en större skala än biodlare med dålig ekonomi och ett överväldigande och akut behov av att röra honungen med ett anpassat verktyg.

Men jag blev uppringd av polisen bara några minuter efter min internetanmälan som mest fyllts i för statistiken, inte i hopp om någon uppklarning eller utredningsåtgärder. Att det las tid på några kompletterande frågor i ett sånt här ärende var ändå snudd på mer än jag väntat mig.

Nu är det bara att försöka låta bli att tänka på hur många andra saker jag kunde gjort för de där 1600 kr som självrisken går på.
 
Fixat till mina "grötburkar". Jag är nöjd!
IMG_20190804_124644.jpg
 
Jag tror också att jag haft ngn konstig arkeolog-tröja på mig nån gång i ungdomen.
Dock satsade jag på mer permanenta lämningar. Hade en arkeologkollega som var extremt rödhårig. Han somnade i solen när vi var på en utgrävning i Nordafrika (gissningsvis bakis). Då målade jag ”hällristningar” med betoning på fallos-symbolik ( :angel: ) på hans rygg med spf 50. Och lät honom därefter sova vidare.

Enormt elakt kan man tycka när man tänker på det i efterhand iofs :p
Vänta nu!? Arkeologkollega? Betyder det att du är...? O_o

(Skriver inte mer, tänker på sist jag drog fel slutsats om ett inlägg och trodde du var från Israel eller nåt :cautious: :rofl:)
 
Och så när jag kommer stapplande till pendelstationen efter denna tredje natt, så nog fan har där varit en djävel och slagit sönder bilrutan. Häktning känns plötsligt alldeles för lindrigt. Önskar att det hade funnits en ruta att kryssa i på tvångsmedelsblanketten som hette "brinn långsamt i helvetet, din meningslösa skitstövel". Verkar ha blivit av med ett verktyg att röra honung med, men inget annat. Jo men det betingar säkert ett enormt värde på Blocket. NOT.

Men mina Imperiet- och Thåström cd-skivor hade han lämnat, så han har dålig musiksmak också. :rage::rage::rage:

Rättelse: honungsomrörare hittad. Gärningsmannaprofilen utvidgas till att omfatta en större skala än biodlare med dålig ekonomi och ett överväldigande och akut behov av att röra honungen med ett anpassat verktyg.

Jag gillar ändå hur du lyckas beskriva det!

Men fy fan, så himla tråkigt och meningslöst. :( (Ännu lite aningen mer när det nu inte ens var en biodlare i nöd.)

Hoppas att allt i alla fall ordnar sig snabbt!
 
Räknar och funderar.
Vill ju eg inte flytta men att hyra en lägenhet där det mesta dyra är någon annans ansvar vore nog härligt. Och inte behöva bil som kan (kommer att) gå sönder och kostar pengar bara genom att stå.
Men barnets förskola är suverän och vi behöver inte ta hänsyn till någon...

Bah!
 
Räknar och funderar.
Vill ju eg inte flytta men att hyra en lägenhet där det mesta dyra är någon annans ansvar vore nog härligt. Och inte behöva bil som kan (kommer att) gå sönder och kostar pengar bara genom att stå.
Men barnets förskola är suverän och vi behöver inte ta hänsyn till någon...

Bah!
Jobbigt läge :/
Hoppas det löser sig
 
Organiserar syrummet. Igen. Nu börjar det bli bra. Fint uppmärkta tidskriftssamlare, tyger vikta (men liggandes i en hög mitt på golvet :angel:) och alla UFOn samlade på samma ställe. Nu ska jag fortsätta sy.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp