Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir det här bra? Ska tryckas på en vit t-shirt.
IMG_20190804_062050__01.jpg

Texten ska nog vara svart, damen ska vara blommig tror jag. Har nog inte tillräckligt med regnbågsvinyl. Glitter känns lite väl.. glittrigt.
Vad tycker ni?
 
Har precis varit ute med hundarna på lite längre promenad, trots regn. Det passade ganska bra ändå. Nu blir det frukost :D
 
Jag tycker det verkar högst logiskt att döpa en dag till "mitt i veckan" :D

Hade jag tid skulle jag ge mig på en studie i vad det heter på andra språk.
och så spann min hjärna vidare.

Kom på att de övriga dagarna låter väldigt lika de svenska dagarna.

Kan det vara så att mitt-i-veckan-dagen har sitt ursprungliga namn medan de övriga dagarna har "försvenskats"? Språk får ju hela tiden influenser från andra språk. Svenskan med sina tyska och franska - och numera engelska - ord.
 
Ser en fascinerande dokumentär om Knight v Weatherburn, den första slaven i Skottland/England som stämde sin ägare för att få sin frihet, som var garanterad varje man i ett fritt land. Knight vann till de flestas chock. Vilket också fick Adam Smith ('Wealth of Nations') att delvis revidera sin filosofi och nu argumentera att kapitalism inte bara är att maximera profit utan att en person även har en moraliskt ansvar.
Var kan man hitta den? :)
 
I dag har vi varit till var County Fair med barnbarnet. Det var en super kul dag. Hon klappade grisar, far, getter, kor och hastar. Sedan blev hon malad i ansiktet for att passa till sin dress och vi at typiska "fair" grejor som "funnel cake" och elefant ora.
Det var en jatte mysig dag ... men jisses sa mycket energi en 2 1/2 aring kan ha. 😳

fullsizeoutput_19d2.jpeg
 
Sista semesterdagen - OTROLIGT vad fem (5!) veckor kan gå fort...... :crazy: Jag känner någon sorts mix av att inte vara redo att börja jobba igen OCH en liten längtan att vara tillbaks på jobbet. Så märkligt...... :confused::D
 
Blir det här bra? Ska tryckas på en vit t-shirt.
Visa bifogad fil 34333

Texten ska nog vara svart, damen ska vara blommig tror jag. Har nog inte tillräckligt med regnbågsvinyl. Glitter känns lite väl.. glittrigt.
Vad tycker ni?

Varför gör man inte bara slag i saken, måste det tryckas på en tröja? 😆
Lite som när jag såg en snubbe gå runt med en t-shirt ned texten ”too sexy for my t-shirt” :p Man ba...eller...?:cautious:
Eller när en hålögd tjej som såg ut att ha tappat det helt hade en t-shirt med texten ”just do it!”. Men bara väntade på att hon skulle göra slag i saken (men hon tvivlar på att det skett än)
 
Varför gör man inte bara slag i saken, måste det tryckas på en tröja? 😆
Lite som när jag såg en snubbe gå runt med en t-shirt ned texten ”too sexy for my t-shirt” :p Man ba...eller...?:cautious:
Eller när en hålögd tjej som såg ut att ha tappat det helt hade en t-shirt med texten ”just do it!”. Men bara väntade på att hon skulle göra slag i saken (men hon tvivlar på att det skett än)
ironi?
 
Samma här en rejäl smäll och nu är värmepumpen död :arghh:
Med andra ord inget varmvatten idag :meh:
Usch då. Åska är jobbigt. Vi fick byta en motor som tillhör vårt vattenfilter nu för ett litet tag sedan. Gick på ca 3000 kr. Rörmokaren trodde att det berodde på åskan.... Så nu drar vi ut kontakten till vattenfiltret när det åskar. Ingen aning om det är bra/dåligt att göra så, men om anläggningen är såpass åskkänslig så kanske det är vettigt att göra som med modem och dylikt....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp