Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett gulligt sms från en i stallet med videolänk till en betande häst. Och puss älskling saknar dig på slutet.
Blev lite fundersam först sen full i skratt. Sms:et var tänkt till personens sambo och så råkade jag få det istället 😅😂👍

For nagra ar sedan bodde en kompis och mannen pa skilda hall under veckorna. Mannen var bankdirektor pa ett av SE Banken's storre kontor med mycket affarsverksamhet och "dealade" med summor i mangmiljon belopp med manga kunder.
En dag ringer Mannen hustrun mitt pa dagen och sager upprort, "Vi maste sluta saga 'puss och kram' innan vi lagger pa ... Jag sa just det till en av vara storsta kunder". :laugh:
 
Tagit en paus i pysslandet för att pyssla lite.
En ask till pysslet blev det nu.
15648460367638767490262524923720.jpg
Nu ska jag fortsätta pyssla.
 
Åh, herregud, idag lyckades vi gå vilse i ett naturreservat..... :eek: Rundan skulle vara ca 3 km, men jag har ingen aning om hur långt vi faktiskt gick. Det var mest hunden jag var bekymrad över, som började visa att han hade fått nog.... Vi tror att vi gick fel på ett ställe där en av markeringarna hade ramlat omkull - förmodligen gissade vi fel och gick åt fel håll där.

Nåväl, vi hittade ett supersnällt äldre par i en trädgård som inte bara gav hunden (och oss) vatten, utan tog oss i bilen och hjälpte oss hitta till parkering där vår bil fanns. Inte ens det hade jag koll på, dvs var bilen var parkerad.... Det fanns ju många parkeringsplatser kring den här slingan, och jag hade ingen aning om vilken vi stod på (DET ska jag kolla noggrant nästa gång vi ger oss ut!).... :o
 
Det är lördag. LÖRDAG.
Och varför heter det just LÖRDAG?
Visste ni att onsdag heter ”mittiveckan” på finska? Men på svenska heter det ONSDAG O_o

Eftersom jag jobbar stenhårt på allmänbildningen kan jag berätta!
Lördag kommer från ”lögdag”, att löga betyder tvätta sig/tvaga/bada. Lördag var alltså dagen då man badade eller iaf tvättade sig lite mer grundligt förr i tiden ;)
 
Eftersom jag jobbar stenhårt på allmänbildningen kan jag berätta!
Lördag kommer från ”lögdag”, att löga betyder tvätta sig/tvaga/bada. Lördag var alltså dagen då man badade eller iaf tvättade sig lite mer grundligt förr i tiden ;)
Tänk jag misstänkte det! Men onsdag då? Varför heter det onsdag?
Och söndag? -skjöhön dag -asskön dag - ledig?
 
Försöker motivera för mig själv om det är värt att köpa en foderautomat till katten som kräkts en hel del på sistone.
 
Onsdag har garanterat ngt med Odin att göra, det hörs ju på namnet.
Även söndag har med fornnordisk mytologi att göra, dagen hette förr Sunnudagr efter solgudinnan Sunna/Sol.
Jag behöver nog också kultivera mig O_o
Undrar varför det heter keskiviikko på finska trots att Finland varit Svenskt längre än det varit finskt :confused:?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp