Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vita älskar också samsungsladdar....

Jag blir vansinnig den är heldöd, förut lyckades jag trots allt få lite ström. Kjell imorgon för inköp av en usb-c sladd som får användas tillfälligt. Har iaf fått hem anti-bit spray och ska försöka med det. Jag lovar att hon kommer skita i den sladden totalt bara för det. Samsung får sluta vad de nu gör med sina sladdar som gör att de är kattmynta.

Ska försöka ringa Samsungbutiken imorgon igen. Men vet inte riktigt när jag kommer till Stockholm. VERKLIGEN tur att hon är så söt :arghh:
 
Försöker ta reda på vad det var för låt jag hörde tidigare idag som var så galet bra. Jag vet att det var en låt av In this moment, men jag vet inte vilken och de har så många låtar att jag gärna vill hitta rätt utan att behöva lyssna igenom varenda jäkla låt :p Visst, bättre än att inte ha någon aning alls, men ja :D
 
Dricker vin och stressar över min bristande allmänbildning. Nu har jag iaf pluggat in samtliga regenter från 1520 och lite matnyttigt om dessa samt deras barn och gemål. Då dyker glädjedödaren min sk ömma moder upp och säger att detta hör till allmänbildningen och det kan varenda människa som inte är efterbliven eller slumrat igenom grundskolan

:cautious: :meh:

Jaja allmänbildningen fortgår hursomhelst. Nu har jag gett mig in på Rysslands historia, ett sk ”brett ämne” 😅😅 Har innan det nördat in på kvinnliga sjörövare under 1700-talet (betydligt snävare ämne men enormt intressant)!!!

Jag är bra på dem utom de förbaskade Hattarna och Mössorna och några Bernadottar. Annars kunde jag en gång varenda engelsk kung from Edward the Confessor till Elizabeth II. Vad jag nu skulle med den helt värdelösa 'kunskapen' till. Däremot... varje rysk tsar sedan den Gyllene Horden besegrades? :sneaky:

Om det nu ska rabblas kungar/drottningar
 
Oklar allmänbildning på översättaren här!!!

34270
 
Lördag morgon. Tröööttt. Blev lite sent igår.
Jobb idag sedan ledig 3 dagar.
Och då ska jag fixa lite pappersgöra för att skicka till immigrationsverket.

Har fått e-post om att mitt permanenta uppehållstillstånd är på G men behöver skicka in lite ytterligare dokument :)

Detta evinnerliga pafyllande av papper till immigrations myndigheter oavsett var i varlden det ar. :cautious: Ingen annan stans ska man forst lamna in en massa dokument ... ner till farmors skostorlek ... och sedan fylla pa med mer dokument in absurdum. :meh:

Det ar en valsignelse att ha dubbla medborgarskap!
 
Vantar pa att nagellacket ska torka tillrackligt for att jag ska kunna dra ner byxorna och ga pa toa. :cautious: Sedan ska topp lacket pa, hundarna lastas in i bilen, inklusive den lille jag har for "board & train" som maste lyftas upp, innan vi ar pa vag till Lodgen dar jag tanker ta en Gin & Tonic ... eller tva. Kanske nagot annat kul ocksa.:p
 
Försöker städa ur datorn lite och sålla lite bland kort etc. Det ihop med att jag pratat jobb/karriär/boende etc med vänner som kanske inte vantrivs rätt ut. Men som skulle behöva få mer utlopp för kreativitet och funderar över livsval.

Nä jag ser bilderna jag sållar bland inser jag att helvetes vad mkt kul och häftigt jag fått uppleva tack vare mina udda jobb och allt folk man då träffat och platser man åkt till.
Att ha det så här på jobbet liksom(tagen för några år sedan)..
318785_10151135559246789_193687784_n.jpg


Satt på trappen ikväll en stund och kände att jag bara älskade livet och jag har det så jäkla bra!
 
Rödhåriga damen sitter och tvättar sig själv på min mage. Är fortfarande mätt efter för mycket god mat men har inte mage att flytta på henne.
Hoppas på trevliga drömmar om rosor eller annat. Och inte som förra natten. Vaknade alldeles för tidigt så hoppas verkligen få sova mer i natt. Inte bra med flera dagars sömnbrist i längden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp