Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
34259

Efter åtta års trogen tjänst gav min älskade temugg upp för några veckor sedan. Jag och maken hade matchande som vi köpte för typ 10:-/st på någon rea när vi precis träffats De var PERFEKTA. Jag har fortfarande sorg :cry:

Nu har jag äntligen hittat en värdig ersättare (maken var förstås tvungen att byta ut sin också, så att vi återigen har matchande). Kostade väldigt många gånger mer, men jag hoppas att de ska kunna fylla tomrummet!
 
Helsjukt. Satt i chattkö till Samsung i nästan en timme eftersom katten nu käkat upp tre original usb sladdar :meh: ingen aning om vad som gör just Samsungsladdarna så goda, men meddelade kundtjänst när jag kom fram att de omedelbart ska sluta att linda in dem i attraktiv plast.

Hittade efter mycket om och men telefonnummer till en Samsungbutik i Stockholm. Som gav mig nummer till den enda Samsungbutiken i hela Stockholm som säljer reservdelar - ja jag vet, no names fungerar också - men har alltid varit noga med att använda original om jag måste lämna in på lagning. 070 nummer i den butiken som bara går till en telefonsvarare trots att jag ringt tre gånger. Blir galen.

Tur att katten är söt.
Min vita älskar också samsungsladdar....
 
Svettas!
Det är varmt, kvalmigt och kvavt som bara den,. Kom nyss hem från en promenad och försöker bestämma mig för om jag ska duscha nu eller efter att dottern somnat
 
Har biljetter till Albin Lee Meldau den 10/8 i Parksnäckan.
Det var ju meningen att morsan och jag skulle gå på den.
Men nu kan hon inte. Har gipsat ben och kan inte sitta i de 2-3 timmarna konserten är.
Så jag frågade min Kp, om hon kunde. Hon ville inte först, men gick att övertala sedan
 
Jag ÄLSKAR ju loppisar (om någon mot förmodan har missat det ;) ) och idag var det en sådan där dag när man blir helt förbluffad över vad man kan få för 65 kr.

Det första jag hittade var en lång tavellist. Gedigen, och snygg stil på den. Vitmålad, men har från början varit mörkt brun (kunde man fortfarande se på baksidan). En tavellist har jag varit på jakt efter länge, och här hittade jag då en för......35 kr :bow: ! Det var min dyraste vara. Sedan - bland köksredskapen - hittade jag ett metallmått helt perfekt för hundens torrfoder = 20 kr. Och, sist men inte minst, den fina lilla glasskålen som jag visade längre upp i tråden = 10 kr.
 
Summerar en härlig dag. Vi är tre kvinnor som varje sommar gör en "kulturresa". Vi åker iväg på en dagsresa till någon sevärdhet. Vi har alla en förkärlek för industriminnen och kultur och det brukar bli härliga dagar. Det är inte så pretentiöst. Det kan vara nära eller längre bort. I år åkte vi hela fem mil :D

I år fanns det både lunchställe och kaféer på platsen så vi har tillfredsställt alla sinnen.
 
Senast ändrad:
Summerar en härlig dag. Vi är tre kvinnor som varje sommar gör en "kulturresa". Vi åker iväg på en dagsresa till någon sevärdhet. Vi har alla en förkärlek för industriminnen och kultur och det brukar bli härliga dagar. Det är inte så pretentiöst. Det kan vara nära eller längre bort. I år åkte vi hela fem mil :D

I år fanns det både lunchställe och kaféer på platsen så vi vi har tillfredsställt alla sinnen.
Vad mysigt och härligt det låter :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp