Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är såååå glad att jag inte dricker kaffe. Vi har haft såna diskussioner på jobbet ang hur kaffet ska bryggas. Vissa vill ha det jättesvagt, andra vill ha det superstarkt, sen är det någon som brygger kaffet före alla andra kommit till jobbet på morgonen och gjort det så starkt att ingen annan kan dricka det utom h*n. Kaffet är en av de största konfliktskaparna hos oss.
och med kaffeautomater får man ett gemensamt samtalsämne, om hur äckligt automatkaffet är :D
Så egen presskanna är guld värd, särskilt om man är lite kinkig med kaffet som jag är.
Älskar te med, men absolut inte påste och helst rena teer, inte smaksatta. Och så är det viktigt med rätt vattentemperatur för både kaffe och te, annars kan det godaste te/kaffe bli förstört.
Har växt upp med morfars berättelser om vilka kaffepartier som hamnade i automatkaffe och te och kaffe var viktiga saker, så jag är skadad sen barnsben :D Började dricka kaffe när jag var 9.
 
Kommit hem från psykmottagningen där jag hämtat veckans medicin och pratat med sköterskan.
Äntligen fått bra sömnmedicin, så hoppas jag får sova ordentligt nu. Skönt att de litar på mig igen nu efter min överdos så jag får den, visserligen bara en veckas förbrukning så jag inte kan överdosera, men ändå. :)
 
Sitter å funderar på om ja ska dra till systemet eller skita i det. Ska på grillkväll ikväll och har skjuts, men samtidigt sparar jag pengar om ja inte åker till systemet, hmmm....
 
Det var strålande sol och jag gick ut till topplistkupan för att möblera om. När jag kommit en bit på väg började det regna så jag fick skynda på med det sista. Jag hann precis innan störtskuren kom. Jag får hoppas att drottningen hamnade på rätt sida av spärrgallret. Eftersom jag bara är 90% säker så får jag gå igenom samhället senare när det blir sol igen.
 
34247

Jag har ett klagomål! Det är absolut ingen och världens sämsta service i det här huset! :mad:
Mvh
Katten som vill ha sin klockan-fem-mat NU
 
Helsjukt. Satt i chattkö till Samsung i nästan en timme eftersom katten nu käkat upp tre original usb sladdar :meh: ingen aning om vad som gör just Samsungsladdarna så goda, men meddelade kundtjänst när jag kom fram att de omedelbart ska sluta att linda in dem i attraktiv plast.

Hittade efter mycket om och men telefonnummer till en Samsungbutik i Stockholm. Som gav mig nummer till den enda Samsungbutiken i hela Stockholm som säljer reservdelar - ja jag vet, no names fungerar också - men har alltid varit noga med att använda original om jag måste lämna in på lagning. 070 nummer i den butiken som bara går till en telefonsvarare trots att jag ringt tre gånger. Blir galen.

Tur att katten är söt.
 
Blev en sväng till skogen och plockade lite blåbär till vaniljpannacottan ikväll :d. För torrt för svamp...Sen direkt in i duschen så jag förhoppningsvis slipper nån äckelfästing:wtf:. Nu kör bänkdiskmaskinen och pannacottan står i kylen. Kaaaanske att jag borde byta badlakanet mot kläder och plocka in tvätt som riskerar å bli blöt...
 
Blev en sväng till skogen och plockade lite blåbär till vaniljpannacottan ikväll :d. För torrt för svamp...Sen direkt in i duschen så jag förhoppningsvis slipper nån äckelfästing:wtf:. Nu kör bänkdiskmaskinen och pannacottan står i kylen. Kaaaanske att jag borde byta badlakanet mot kläder och plocka in tvätt som riskerar å bli blöt...
 
Nu har jag varit ute och lagt ett blodspår åt taxfröken, inte lätt att lägga blodspår som ska vara handikappvänliga också eftersom husse har opererat knät och går med en krycka. :cautious: Det blev en svårighet för honom misstänker jag, i värsta fall får jag ta över hunden där så får han gå en enklare väg ut. Det blev även lite väl kort. Jag tyckte att jag var smart och tog ketchupflaskan så hålet inte skulle klegga igen, men det rann lite för bra så spåret blev bara 400 m. Men å andra sidan kommer det regn över det nu och det ska ligga närmare 16 h så det blir nog bra och taxfröken och halta husse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp