Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser en fascinerande dokumentär om Knight v Weatherburn, den första slaven i Skottland/England som stämde sin ägare för att få sin frihet, som var garanterad varje man i ett fritt land. Knight vann till de flestas chock. Vilket också fick Adam Smith ('Wealth of Nations') att delvis revidera sin filosofi och nu argumentera att kapitalism inte bara är att maximera profit utan att en person även har en moraliskt ansvar.
 
Jag har varit iväg hela dagen med mor min och andra släktingar på dels Brostorps gårdsmejeri och sen på Gammelbyn Hultet så ett gäng mil hemifrån. Väldigt intressant guidning men jösses alltså; de berätta om en karl som med första frun fick 9 barn och när hon avled gifte han om sig och fick 12 med nästa....Får hoppas han hade bra gener så som han spred dem :angel::o:laugh:
 
Jag har varit iväg hela dagen med mor min och andra släktingar på dels Brostorps gårdsmejeri och sen på Gammelbyn Hultet så ett gäng mil hemifrån. Väldigt intressant guidning men jösses alltså; de berätta om en karl som med första frun fick 9 barn och när hon avled gifte han om sig och fick 12 med nästa....Får hoppas han hade bra gener så som han spred dem :angel::o:laugh:

Jaa han var onekligen fertil i varje fall.
 
Kungar hit och kungar dit.
Allmänbildning: historia personer.
Författare.
Uppfinnare.
Framstående atleter.
Folk som var först inom något.
Världens länder.
Huvudstäder.
Viner.
Musik i alla dess formen men kanske ffa klassisk musik. Koll på kompositörer mfl.
Historiska händelser.
 
Kollar skyskraper och funderar på livet.
Bytte sida i sängen för att se om jag sover bättre närmare fönstret
 
Vi har fixat i trädgården större delen av dagen. Nu börjar vissa ytor arta sig. Sen att sambon demolerade vissa av mina odlingar i tron om att det var ogräs.. :cautious: Man kan inte få allt..:laugh:
Sen satt vi och chillade i solnedgången och drack aperol spritz. Så härligt det här stället! ❤
 
Eldar i brasan, syr kantband, tittar på Poldark och är sjukt förundrad över att folk gett nästan 700 likes på insta på min wip bild på mina nya stays. :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp