Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min morfar gick bort förra veckan så det har varit tunga dagar. Den första chocksorgen (trots att det va väntat) har lagt sig nu iallafall.

Började dagen idag med gym efter att jag matat alla utsvultna djur. Sen har det varit full fart på jobbet. Har yngsta dottern hemma sjuk, men hoppas hon kan gå till skolan i morgon. Sista dagen innan påsklov :)

Har i ett par veckor känt det som att jag är på väg att bli sjuk. Igår var jag rätt hängig men skulle ändå jobba hemma så löste det från soffan. Fräsige samma idag, men klarade bara en dryg timme, sen fick jag sjukanmäla mig :( Segt, men lika bra att det bröt ut tillslut så kanske jag känner mig friskare sen 👍

Har precis ätit lunch :) Var iväg en sväng på förmiddagen och kunde passa på att både träffa en vän och ta en promenad i ett område jag är nyfiken på ifall det skulle bli så att jag och sambon ändå bor kvar i Stockholm framöver. Området var trevligt, det var gott om fina promenadvägar där (viktigt för mig!), nära skog, nära mataffär... Det skulle bli längre till jobbet, men vi skulle få betydligt större boyta till samma kostnad som nuvarande bostad. Och vi bor väldigt trångt. Sambon lär inte vara omöjlig att övertala heller, så det kan vara ett bra alternativ.

Om 45 minuter börjar jag jobba. Är sugen på att äta glass innan men vet inte om jag riktigt hinner det trots allt. Kanske bättre att vänta till ikväll...

Fick ett infall att kolla i den gamla kikaren jag fått efter morfars äldsta syster, billig och "skit" har jag svårt att tro att den är- de brukade köpa dyra kvalitetsprylar- utan är nog bara dåligt kallibrerad för det var fasen jobbigt för min skalle att använda den, blev ju till och med illamående och det är nått jag verkligen avskyr 😝.

Handlat betydligt nyttigare idag. Massor av körsbärstomater, knipplök och potatis, där det mest onyttiga väl är potatisen. Satt och funderade på vägen hem om det här med smågodis. Jag har några askar Noblesse, en After Eight och några kexchokladkakor hemma. Men har haft noll och inget sug. Hade faktiskt glömt att jag har dem. Kexchokladen är nog 2 år gammal. Så gissar att den inte smakar särskilt gott.

Det är som något är programmerat i mig att till jul/nyår, påsk och midsommar äter man smågodis :idea:

Nu börjar jag bli lite uttråkad av att läsa igenom dataskyddsförordningen :angel: Tycker det är läge för arbetsdagen att ta slut. Egentligen skulle jag kunna ta friskvård, men det känns lite skurkigt iom att jag var sjuk i måndags, gick tidigare i går och jobbar hemifrån i dag.

Kämpar lite med min mun som nu är mycket bättre... men jag har blivit så himla torr i munnen :cautious: Tycker det är obehagligt, och jag gissar att det inte hjälper att vara torr när salivet ska slåss mot svampen.
Kanske är det för att jag ätit mjuka eller flytande saker så länge nu... Snart är det kanske dags för något med tuggmotstånd!

Nu börjar jag bli lite uttråkad av att läsa igenom dataskyddsförordningen :angel: Tycker det är läge för arbetsdagen att ta slut. Egentligen skulle jag kunna ta friskvård, men det känns lite skurkigt iom att jag var sjuk i måndags, gick tidigare i går och jobbar hemifrån i dag.

Kämpar lite med min mun som nu är mycket bättre... men jag har blivit så himla torr i munnen :cautious: Tycker det är obehagligt, och jag gissar att det inte hjälper att vara torr när salivet ska slåss mot svampen.
Kanske är det för att jag ätit mjuka eller flytande saker så länge nu... Snart är det kanske dags för något med tuggmotstånd!
Muntorrhet är en ganska vanlig läkemedelsbiverkning.

Börjar bli trött i huvudet nu såhär i slutet av arbetsdagen. Men har fått mycket bra gjort. Blev en lunchpromenad med hundarna i skogen på rasten också. Ska kämpa på till kl 16 sen laga snabb middag innan en ridtur med äldsta dottern och efter det en promenad med en kompis :)

6:30 am och dags att aka hemmifran. I dag ska Jag forbi och kopa donuts till var verkstads personal. De ar helt oversvammade i jobb, men hjalper alltid till nar det ar nagot fel pa bussen, eller bara nagot Jag behover hjalp med.
Jag har brukat bjuda mina killar på fika emellanåt, ibland bara kakor och andra gånger tårta. De har alltid tid att hjälpa mig om jag behöver akut och vid bokningar får jag lånebil och snabbt en tid när jag ringer för service. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 728
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 9 10 11
Svar
209
· Visningar
6 590
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 144