Vad gör vi? Del CCXI

En av dem behövde jag inte ens fundera på om jag skulle skicka tillbaka... vem f-n har kommit på idiotin att det inte ska vara sidofickor på fleecejackor?! Jag skickade just tillbaka en jätteskön fleecejacka från Black Diamond... jag hade totalt missat att den inte hade sidofickor! :mad:

Jag har haft någon, uppskattade den enormt. Varm och gosig, men då använde jag alltid byxor med djupa fickor så sidofickor kändes överflödigt.

Sex veckor sjukskrivning men det struntar jag i. Jag får jobba hemifrån så jag ska hämta några pärmar på jobbet och har datorn hemma så två dagar den här veckan sköter jag från sängen. Jobbar torsdag och fredag, ledig idag och i morgon. Största problemet blir att gå ut med hundarna när jag inte ska stödja på foten, men jag slapp gipset! Blir ortos igen, en likadan som jag har.

Haft hovslagaren här så nu är alla fem hästarna fina om fötterna 🥰 Sen gjorde jag misstaget att börja fundera på försäkringar och nu orkar jag inte släppa det 😅 Vill jämföra hundarnas försäkringar men maken står på ena och han påstår att han inte har tid att ta fram försäkringsbrevet åt mig nu så jag måste vänta :arghh: Inte min starka sida haha.

Får väl lov att jobba istället då 🤭

Låt bli att bli sårad.
Troligen lever hen i en helt annan verklighet än vi andra. Sjukdom förvränger verkligheten. Det som är hens verklighet är inte sant. *vet*

Om vården gett upp (?) så kanske en orosanmälan till soc hjälpa?

Hen har redan blivit LPT tre gånger pga just orosanmälning och varit på slutenvården en gång två och en halv månad, senare gånger några veckor. Det var efter senaste inläggningen som hens läkare (jag har fullmakt att prata med vården) sa att om hen vägrar ta emot all hjälp från vård, äldretjänsten, andra myndigheter osv och inte bedöms vara en fara för sig själv och andra, så kan de inte göra något mer när hen vägrar medverka. Naturligtvis enligt hen själv så är alla andra sjuka. Inläggning hjälper inte.

Just nu känns det helt onödigt att gå till cityortopedi. Har inte ett dugg ont när jag lindat foten och går omkring i lägenheten.

Eldat löv. Har ohyggliga mängder av dem från de stora lönnarna runt tomten. Plus nån lind och ett par ekar.

Helt ogörligt för mig att kratta ihop och forsla iväg. Plus att den mängden inte går att kompostera.
Så jag eldar.

Hunden i lina en bra bit ifrån men under uppsikt. Nu är vi inne och vovve luktar gammal rökare. Trots att jag badade honom i förmiddags. Suck

Fanns på min vårdcentral på 1177 ett val fråga om min remiss. Så jag har skickat dit och bett dem återkoppla när de har fått den. Känns bättre än att bara vänta och inte göra någonting. Skrev att jag var ledsen och orolig.

Min vårdcentral är bra, kan oftast ge snabba läkartider och är duktiga på återkoppling så förväntar mig att allt går smidigt även den här gången. När jag var sjukskriven för diskbråck ringde min läkare mig varannan vecka för att fråga om hur det gick med ryggen, med medicinerna o.s.v. till exempel.

Fanns på min vårdcentral på 1177 ett val fråga om min remiss. Så jag har skickat dit och bett dem återkoppla när de har fått den. Känns bättre än att bara vänta och inte göra någonting. Skrev att jag var ledsen och orolig.

Min vårdcentral är bra, kan oftast ge snabba läkartider och är duktiga på återkoppling så förväntar mig att allt går smidigt även den här gången. När jag var sjukskriven för diskbråck ringde min läkare mig varannan vecka för att fråga om hur det gick med ryggen, med medicinerna o.s.v. till exempel.
Vad har hänt? :(

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka