Vad gör vi del 106

Men åh så härligt ridväder i förmiddags denna första oktober; strålande sol som glittrade i vattnet och dessa vackra höstfärger 😍 men jag jobbar kväll, missade dessutom firarfikat stallhyresvärden bjöd på. Men vad är väl en bal på slottet 😅.
 
Jag var sååå glad när vi slutade jobba från 12 meeen så var det alltså dags igen...Tycker bättre om att jobba från 13 (vad stor skillnad en timme gör!) då jag ju hinner rida i dagsljus om vintern men 12 blir inte bra; bara skapa nya rutiner igen 😄. Häpp! Dags å vända kudden!
 
Haft 4 dagars ledigt. Inte gjort så mycket. Det är fortfarande skollov så fullbokat på ranchen.
Dock har jag i em samt i morgon morgon ledigt pga min mamma är på ingång...

Hörde att en av volontärerna på jobbet flög av en häst igår rätt så rejält :(
Samma häst som kastade av en personal för 4 veckor sedan så denne bröt handleden på två ställen :cautious:

Gissar att denna häst snart lämnar oss vara sig den blir såld till rodeo eller hundmat...
 
Känner att jag kan ta pris som årets granne. Hade duschat och tvättat håret och skulle gå och lägga mig. Nu kl 23, påklädd, håret fönat, partyhatten med flor på, organzapuff-gräddbakelse-outfit, Gucciväskan, 15 cm klackar och på väg till Grand.
Grannen skrev desperat: ”det står grevar på spel”.
Senast jag var på Grand Hotel trodde en mellanchef på försäkringskassan att jag var prostituerad. MEN JAG ÄR INTE DEN SOM ÄR DEN!
 
Senast ändrad av en moderator:
Känner att jag kan ta pris som årets granne. Hade duschat och tvättat håret och skulle gå och lägga mig. Nu kl 23, påklädd, håret fönat, partyhatten med flor på, organzapuff-gräddbakelse-outfit, Gucciväskan, 15 cm klackar och på väg till Grand.
Grannen skrev desperat: ”det står grevar på spel”.
Senast jag var på Grand Hotel trodde en mellanchef på försäkringskassan att jag var prostituerad. MEN JAG ÄR INTE DEN SOM ÄR DEN!

Hände mig med en gång. De i Cadier-baren pratade om mig när jag väntade på min dejt. De gjorde det på svenska iom att de var övertygad om att jag var ryss/baltisk etc. Det var första dejten jag skulle på efter hundra år i relationer. Jag var rätt nervös. Hade köpt nya skor jag var kär i(Mangos kopior på Manolo Blahniks de där som kommer upp om man googlar märket och petal shoes) men knappt kunde gå i och sminket blev inte helt bra och jag lade på lite till, lite till, lite till för att få det bra. Det ihop med rött volymhår gjorde ju att jag till slut såg ut som en dragshow-artist korsat med lyxprostituerad.
Vände mig om och talade om att jag inte var working girl iaf. De skämdes en del och bad tusen ggr om ursäkt.
Skön puff in i dejtinglivet. Kunde inte bli värre iaf. :laugh:
 
Har har solen skinit hela dagen ... men det var KALLT i morse Det var 19*C pa eftermiddagen, men sa fort man kom ut i skuggan kandes det att det ar host och "Luften biter". Det ar dags att leta stickmonster pa riktigt. :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 195
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp