Vad gör vi del 106

Kom precis från en och en halv timmes massage. Jag fick en halvtimme helt gratis eftersom massören vägrade lämna ett halvbra jobb. Jag har tydligen typ en miljon knutor, spänningar överallt i nacke, hals, käkar, skuldror mm. :cautious: Inte konstigt att jag haft huvudvärk i ett halvår. I morgon ska jag på huvudvärksklinik - det ska bli spännande.
 
Försöker få mitt hjärta att lugna ner sig något iaf..
Såg att e-fakturan för släpet kommit, på avbetalningen.. Ska betala 850-900 kr per månad typ.

Men nej, fått en faktura på 20662 kr som ska vara betalt i övermorgon?! WTF? Mailat och frågat vad de menar med detta.. Stor del av skulden betald i så fall förvisso, men jag hade verkligen inte tänkt hosta upp den sortens pengar bara så där O_o Finns en anledning att jag valt lång avbetalningplan för att välja när jag skakunna göra större inbetalningar. Den här månaden är INTE en sådan eftersom jag ska ha hem en lastbil hösilage också...

*hyperventilerar*
 
Är så pepp över rean, även om jag verkligen INTE borde köpa något..!

Jag har tänkt att jag ska sy en vadlång yllekjol (i fiskbensmönstrat eller rutigt att ha i vinter!) Har egentligen sjukt mycket tyg att jobba med, men inget ylletyg, och jag fryser! :laugh: Men sen så ska jag bara använda allt jag redan har hemma. Ska nog ta mig en tripp dit helgen efter denna. Hoppas att dom har packat upp allt då så att jag kan klappa på fina ylletyger. :love: Beställde tygprover från Handelsgillet och kan trösta mig med att klappa på deras små provbitar så länge. :angel:
 
Ätit middag.
Ska iväg på möte snart med Akvarieföreningen, denna gång möte inför våran storauktion 30/11
 
Jag har tänkt att jag ska sy en vadlång yllekjol (i fiskbensmönstrat eller rutigt att ha i vinter!) Har egentligen sjukt mycket tyg att jobba med, men inget ylletyg, och jag fryser! :laugh: Men sen så ska jag bara använda allt jag redan har hemma. Ska nog ta mig en tripp dit helgen efter denna. Hoppas att dom har packat upp allt då så att jag kan klappa på fina ylletyger. :love: Beställde tygprover från Handelsgillet och kan trösta mig med att klappa på deras små provbitar så länge. :angel:
Kan PMa med min favoritbutik!
 
20191008_173648.webp

Gör ett smykesskrin för en ring
Ja jag vet jag är lite fånig
 
Jag ÄLSKAR att bo mitt ute i obygden! Har precis varit ute och planterat vitlök, iklädd sambons lila morgonrock, rödrutig pyjamas, raggsockor uppdragna över byxorna, neongröna foppatofflor och med en rufsig knut mitt på huvudet.
Mitt hem är min borg.
Så hade jag det förut. Med salixskog på ena sidan och en rejäl skärm träd och sly mot länsvägen. :)

Nu är åkern uppodlad och bråten invid vägen bortrensad. Men jag har LJUS! Det var mörkt tidigare.

Att jag inte kan klä på mig underkläder från tvättlinan saknar jag, men man vänjer sig....
 
Så hade jag det förut. Med salixskog på ena sidan och en rejäl skärm träd och sly mot länsvägen. :)

Nu är åkern uppodlad och bråten invid vägen bortrensad. Men jag har LJUS! Det var mörkt tidigare.

Att jag inte kan klä på mig underkläder från tvättlinan saknar jag, men man vänjer sig....
Vi bor i en sluttning med väg och granne på norra sidan kullen så har ingen insyn därifrån. Mellan oss och grannen på västsidan är det skog och söderöver har vi en kohage som är omringad av skog. Så vi får både sol och insynsskydd! Den enda gången jag inte går runt i vad jag vill är när de spanska grannarna är här :)
Redan första gången jag var på visning på huset, för nästan precis ett år sedan, kände jag mig hemma. ”Här ska jag bo” sa jag till sambon och han hade exakt samma känsla. Har inte ångrat mig en sekund sen dess :love:
 
Trött sambo ringde och var på väg tillbaks till senaste stallet där han glömt prylar och insåg det när han var 15 från stugan han bor i. Han hade även hållit på att glömma kiropraktorbänken tidigare. Han hade tänkt "hade jag inget mer med mig" när han skulle åka och råkade se bänken sen bara för att en hund krävde avskedsgullande och bänken stod bredvid. Jaja, han har iaf lite ledigt ikväll. Det är enda lediga kvällen tom lördag. Så hoppas han kan vila upp sig och sova tidigt. Han är lite min hjälte när han sliter så. :love:

Jag har glidit runt i myskläder sen jag kom hem. Vovvi och jag har kastat boll på gräsmattan. Så både hund och boll fick saneras. Bollen led dock mindre än stackars Vovvi av badet.
Nu ska vi göra brasa och mysa! :heart
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 631
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp