Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
ÄNTLIGEN hemma på riktigt för första gången på drygt 12 timmar..... Först jobb 7:00-15:30. Sedan åkte jag hem en vända och hann väl vara hemma i ungefär en timme - fixade med hästar och gjorde en köttfärslimpa. Iväg till jobbet för möte igen 17:30-19:00. Men nu är jag äääääääntligen placerad i soffan och sitter och väntar på att potatisarna ska bli klara...... :)
 
Hej rekyl...

Screenshot_20190924-204457_One UI Home.jpg


Jag mår skit... :(
 
Varför blir det så, vet du det?
När vi diabetiker för lågt blodsocker - dvs lägre än hälsosamt - så kompenserar kroppen det genom att skicka ut socker i blodet. Det är en reaktion som funkar utmärkt på friska människor, för att stabilisera. Men hos en diabetiker som försökt häva dippen genom att äta blir det högt högt.
Ett elände att kompensera med rätt mängder insulin
 
Visa bifogad fil 37125
Vi roade oss med medeltidsdikter på litteraturhistorian. :meh:

Min yngste son pratade som en medieval Knight i drygt ett ar. :cautious: Nar han borjade fjardeklass laste hans froken en av "The Canterbury Tales" pa gammalengelska. Sonen pratade sedan gammal Engelska resten av aret, till hans larare's stora fortjusning. Vid det laget foll det sig naturligt for honom och vi hade hunnit lara oss en hel del ocksa, sa det ingick i vart satt att kommunicera med honom.

Han fortsatte med det tills hans femteklass larare forklarade att hon inte begrep vad han sa. Jag tanker inte latsas att jag var upprord, aven om jag uttryckte vissa sadana ljud nar sonen beklagade sig att han var tvungen att prata som normala manniskor igen. :angel::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp