Gjorde en ansiktsrenovering... man vet att man är torr när fuktmasken sugs in helt (trots generöst lager) och det nästan inte finns något att skölja bort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).Jobbar hemifrån idag, men har inte riktigt kommit igång än. Det var bara 18 grader inomhus i morse och jag vaknade med huvudvärk, så nu sitter jag framför kaminen med en kopp kaffe i väntan på att huvudvärkstabletten ska börja verka.
Här är elemnenten på tur att det ingår i avgiften och att föreningen är generös med värmen.Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).
Minns när jag växte upp i lägenhet och det var så förbaskat kallt där inne då och inte gick det att elda heller pga fanns inget att elda i
Nu har jag varit ute och så skönt att komma in sen igen och sådan behaglig värme från kaminen.
Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).
Minns när jag växte upp i lägenhet och det var så förbaskat kallt där inne då och inte gick det att elda heller pga fanns inget att elda i
Nu har jag varit ute och så skönt att komma in sen igen och sådan behaglig värme från kaminen.
Det är verkligen helt fantastiskt med kamin! Vid den här årstiden så värmer solen upp huset väldigt effektivt under dagen, så det är ju helt onödigt att sätta på elementen. Med kamin blir det varmt när man behöver värmen och det blir ju snabbt varmt på ett helt annat sätt än med element.
När vi flyttade in i huset så hade det en årsförbrukning på 16000 kWh. Vi genomförde några små åtgärder som drog ner förbrukningen till 12000 kWh. I februari skaffade vi kaminen och nu ligger årsförbrukningen på drygt 9000 kWh och blir den här vintern ungefär som förra så räknar vi med att en hel vinter med stödvärme från kamin kommer att ta oss ned till 8000 kwh.
Vankar runt och kan inte se vad jag ska göra innan jag blir hämtad vid tvåsnåret.
Har kollat min packlista flera gånger och kollat kort, pass, plånbok och mediciner.
Jaja. Tiden går väl utan att jag gör nåt åt det.
Jag har fortfarande huvudvärk och jobbandet går ganska segt, så nu tar jag och hundarna en paus i skogen.