Det brinner hos en granne. Kom upp från duschen och övervåningen var rökfylld och trodde att det brann hos mig, men det var grannen i radhuslängan nedanför.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En häst som nyss lämnat sjukhage och behöver gå separerad i liten hage med kompisarna nära. Så använder en hage som skulle vilat och mockar hage för fulla muggar varje dag. Hagen som skulle användas egentligen när gräset typ lika högt som jag är lång så kommer behöva stripbeta ut i den länge och fortsätta mocka..
Och just nu ingen rid/körbar häst förrän hovis varit ute i början av nästa vecka.
Irriterande när man har tre .
Sen lekstuga på jobbet..
Stillastående bilköer är verkligen jättejobbigt. Hoppas det lossnar snart.Skit också. Sitter fast i bilkö på länsvägen. Det står helt still. Ångest.
I Borås kan det regnaLokal skur över Borås?
Ibland när jag läste konst på universitetet var jag sugen på att skriva så, så less på analyserna och ville bara göra.Hahahaha, jag rensade också mina saker för ett tag sen och hittade en bok från syslöjden när jag gick i mellanstadiet. Då på en sida skulle man skriva en ”rapport” på ens arbete. Jag hade gjort ett par pyjamasbyxor och hade skrivit såhär:
Vad sydde du? - Pyjamasbyxor
Hur sydde du det? - Jag tog tyg och sydde ihop det.
Hur blev resultatet? - Bra
…… nyanserat och utförligt var det ja, inte alls jätte oengagerat…
En häst som nyss lämnat sjukhage och behöver gå separerad i liten hage med kompisarna nära. Så använder en hage som skulle vilat och mockar hage för fulla muggar varje dag. Hagen som skulle användas egentligen när gräset typ lika högt som jag är lång så kommer behöva stripbeta ut i den länge och fortsätta mocka..
Och just nu ingen rid/körbar häst förrän hovis varit ute i början av nästa vecka.
Irriterande när man har tre .
Sen lekstuga på jobbet..
Välkommen till klubben, snacks är till högerVet känslan av att ha - och betala för - tre hästar och ha noll ridbara. It sucks! I mitt fall dock två ettåringar så inte så mycket mer att förvänta sig av dem. Men den enda som skulle vara ridbar är drabbad av fånghelvetet så det blir väl i bästa fall ridning när höststormarna och mörkret anländer igen. Och så dessa räkningar som bara sveper in som en tsunami för hö, försäkringar, snart hovslagare igen, vaccinationer, veterinär, medicin, höanalyser med mera.
Och när det äntligen kommer någon som ska stapla alla höbalar så gör sköter han det som en fullständig klantskalle, glömmer tre balar, river ner halva staketet och sätter hälften av balarna ute i hagen. Och så kommer det snart en räkning till för detta uruselt utförda arbete. Skulle inte förvåna mig om det är värdelösa analysvärden på höet också så jag får handla massor av dyra tillskott till unghästarna.
Känns som att det för närvarande kostar mig mellan 70000 och 100000 skattade pengar om året för att få lov att fylla min fritid med att stängsla hagar med stenhård mark, mocka, laga saker som går sönder, rensa ogräs på ridbanan, röja gräs som växt upp under staketet, städa bort gammal ensilageplast, gräva om gödselstacken och skuffa runt blytunga höbalar. Och, ibland, titta på tre hästar.
*anmäler mig också till irritationsklubben*
Välkommen till klubben, snacks är till höger
Välkommen in, jag ska knäcka en lupin åt dig om jag ser en. "detta är för @athena_arabians din jävel!"Får jag vara med? Jag tappade nedre delen av trimmerhuvudet när jag röjde i lupinskogen (de ska döden dö ) och givetvis finns det inte en suck att hitta det innan hösten då allt vissnat (nämnde jag att det är en SKOG av lupiner?! ). Jag har ingen aning om hur f-n det gick till för jag har aldrig varit med om något dylikt. Köpa ett nytt lär kosta ett antal hundralappar så det finns mycket att irritera sig på med det hela. Sedan har jag PMS och har typ svullnat upp två storlekar också, dvs anorexitankarna har frispel.
Skitdag idag helt enkelt
Välkommen in, jag ska knäcka en lupin åt dig om jag ser en. "detta är för @athena_arabians din jävel!"
Min mamma är så rolig. Hon fyller 70 nästa år, är smart som tusan (arbetar fortfarande halvtid som överläkare) och har ett stort samhällsintresse.
Trots att hon behärskar det mesta av modern teknik har hon aldrig haft en smartphone förrän i år då jag köpte en till henne i födelsedagspresent. Innan har hon i alla år kört med mobiler som bara går att ringa och sms:a med och inte brytt sig om att skaffa något bättre.
Men nu! Hon har börjat skicka smileys i våra smskonversationer, hon tar selfies på sig själv när hon sitter med sina katter, hon spelar wordfeud med min lillebror, hon har skaffat Facebook och hon har till och med börjat ha med sig mobilen när hon ska ut och handla "för man kan ju googla andra inköpsställen om det man behöver är slut på första!".
Trodde aldrig att hon skulle bli så modern
Det brinner hos en granne. Kom upp från duschen och övervåningen var rökfylld och trodde att det brann hos mig, men det var grannen i radhuslängan nedanför.
Det släppte strax efter att jag skrivit och beklagat mig. Så det lönade sig väl att klaga.Stillastående bilköer är verkligen jättejobbigt. Hoppas det lossnar snart.
Jo kan ju absolut underlätta men jag är inte orolig, jag har ju i alla fall planer.... så ja! ArbetsBEFRIAD .Arbetsbefriad helt klart.
Nu har jag inte hängt med i ditt dårhus, men jag längtar tills jag är Arbetsbefriad ett tag innan nya jobbet.
Men lättare när man redan har något nytt kanske..