Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat undan lite och laddar efter en tur till pulkabacken tillsammans med en kollega :laugh: Ska gräva fram termobyxor och fylla termosmuggen med varm choklad. När chefen - som älskar snö minst lika mycket som jag - skickar ett sådant här mail på morgonen känns det liksom synd att inte lyda :D

Visa bifogad fil 64524
Det var ju en väldig tur att vi hade det här mailet att luta oss på, för vi hamnade nämligen på TV bland alla pulkaåkare :laugh: Motsv. lokalnyheterna var på plats för att rapportera om alla som tagit sig ut för att åka pulka i det fina vädret, och i bakgrunden kommer jag och kollegan gåendes. Kul annars om chefen hade sett det och bara "eeeh, jobbar inte ni eller?" :D
 
Minus 18 just nu. Nästa natt ska det bli minus 22. Sedan blir det varmare. Hurra.

jag är less på att det ska vara så himla kallt. Även om jag är hemma hela dagarna och kan elda så mycket jag vill.

Men stackare, det är ju för hemska temperaturer! Har det kommit mer snö också, eller räckte det med plogningshjälpen förut?

Här påstår SMHIs prognos att vi skulle kunna komma upp till noll dagtid på lördag och sol (tjoho!) och efterlängtade plusgrader nästa vecka, om än bara 1 eller 2. Och bara dagtid, fortsatt ner till -5 eller -6 på nätterna. Vilket är fullt nog störande för mig, men inser att jag ändå får vara lite tacksam att det stannar vid ensiffriga minus...
 
Men stackare, det är ju för hemska temperaturer! Har det kommit mer snö också, eller räckte det med plogningshjälpen förut?

Här påstår SMHIs prognos att vi skulle kunna komma upp till noll dagtid på lördag och sol (tjoho!) och efterlängtade plusgrader nästa vecka, om än bara 1 eller 2. Och bara dagtid, fortsatt ner till -5 eller -6 på nätterna. Vilket är fullt nog störande för mig, men inser att jag ändå får vara lite tacksam att det stannar vid ensiffriga minus...
Tack och lov inte så mycket till nederbörd. Det "flingar ur" lite bara som en meteorolog sa.

Fågelskrällena har dock inte fattat att det är svinkallt. de har börjat kvittra rent obehagligt mycket. I den här kylan :rage:
 
Sitter och skriver på tentan som består av fyra delar, håller ju nu på med dansdelen. Svårt då jag inte har någon relations alls till dans då jag aldrig vart intresserad av de.
 
Imorse var det kallt 🥶🥶🥶
7AF5FDF9-7461-45BE-A448-60F846CAC10B.webp
 
Ska se Alla mot alla strax. Brukar somna när jag kollar den. Igår somnade jag innan den började, tror jag, mindes inte nån av frågorna i reprisen från igår.
 
Haft mördarlång dag på lagret. Men vi hade sån tur att vår granne på lagret inte hade något att göra och kunde hjälpa till att köra truck. Han är grym på det och allt blev klart i ett nafs. Han skulle också lämna ut allt till Schenker imorgon. Så vi kan vara hemma och göra annat. Han är guld! :heart
Jag får sovmorgon! 💃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 787
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp