Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att fråga om mamma vill ta över den. Hon lär väl inte vilja bo där. För mycket jobbiga minnen. Vi flyttade dit när jag var 6 år gammal och pappa bodde kvar hela tiden. Jag och mamma flyttade på oss. Det var kaos under flera år. Tragiskt egentligen att det skulle behöva bli så. Men men det var många år sedan nu. Samma lägenhet dock.
 
Sitter och funderar. Tankarna snurrar. Måste nog åka till lägenheten under veckan som kommer. Kolla post och så.
Och undrar vad som händer med den nu. Vad fan ska jag med en sliten fyra i Stockholm liksom? Sälja? Ge bort? Behålla själv?

Kolla upp vad den är värd säger jag. Även om den är sliten kan den har ett förhållandevis högt värde med tanke på att den är i Sthlm.
 
Vi letar ny bil. Makens Clio sjunger på sista versen och vi behöver en bil med drag. Ingen aning om vad vi vill ha. Lutar åt en Opel combo, maken kan köra flygplan i den. Vi får väl se vad det blir.
 
Hittade två infällda kronströmbrytare på Tradera som matchar de jag har sen tidigare från 70-talet. Avslutad auktion utan bud, men säljaren ville gärna skänka dem till mig. Jag bad om ett bättre bud så säljaren också fick nåt för jobbet och nyss köpte jag dem. Hade värsta Ågren imorse för att det inte fanns att köpa annat än moderna som inte alls passar, då hade alternativet varit att byta många. Och jag hade behövt åka till civilisationen för att köpa vilket är dyrt och tråkigt. Nu behöver jag bara åka till semi-civilisationen för att hämta.

Nu hoppas jag bara att de är i funktionellt skick.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp