Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör pizza. Köpte inte färdig pizzasås som vi brukar utan tänkte göra egen. Hallå 🙄
Så nu har jag bara passerade tomater som sås, så bra gick det! Blir så trött. Ibland får jag ”ekologisk ångest” när jag handlar och kan inte köpa något som inte är eko och då blir det såhär… Har också köpt oliver med kärnor :grin: (men de är goda så ska sluta gnälla)
 
Har bakat ett helt gäng schackrutor. Var tänkt att de skulle bli något som kallades "chokladsnurror". Meeeen.....efter ett antal försök att kavla mördeg till 15x40 cm plattor gav jag upp.... Bara tanken på att sedan dessutom lyckas lyfta den ena plattan och lägga den ovanpå den andra.... :nailbiting: Nä, det fick bli små vanliga schackrutor istället - smaken är ju ändå den samma :) !
 
Gör pizza. Köpte inte färdig pizzasås som vi brukar utan tänkte göra egen. Hallå 🙄
Så nu har jag bara passerade tomater som sås, så bra gick det! Blir så trött. Ibland får jag ”ekologisk ångest” när jag handlar och kan inte köpa något som inte är eko och då blir det såhär… Har också köpt oliver med kärnor :grin: (men de är goda så ska sluta gnälla)

Fast ... finhacka en del av oliverna, hitta litte kryddor (basel, oregano, Timjan, etc) koka ihop de passerade tomaterna med det och ... du har en sas:p
 
Dagens i-landsproblem: Bakis-somna mitt på dagen liggande på massagekudden och vakna med huvudvärk och öm efter 30 minuters knådande med infraröd värme i nackbasen. Inte bra att ligga lite halvsnett och snarka med rullande kulor under nacken.

Jag skulle lyssnat på en spännande pod om Elsa Laula Renberg också, men kom bara typ fem minuter in innan jag slocknade.
 

Bifogade filer

  • D38EFA53-5F78-4497-BE20-8AE7A9AB3C79.jpeg
    D38EFA53-5F78-4497-BE20-8AE7A9AB3C79.jpeg
    152,8 KB · Visningar: 72
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp