Vad gör vi? CXLV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Tittar pÄ gamla videos pÄ de sista skogspromenaderna med Àlskade arabdamen och grinar. En sÄ otroligt vacker sjÀl, sÄ klok och kÀnslig. 2 Är sen hon fick somna in och det gör fortfarande sÄ ont att hon inte finns hÀr mer.

Jag snubblade över en cover av vÄr sÄng (in the aeroplane over the sea) och det drog igÄng en massa minnen sÄ jag var tvungen att titta, hoppades att jag inte skulle börja storlipa men det Àr sÄ vackra videos och hon verkligen strÄlar av allt det dÀr jag förknippar med henne, kÀrlek, ömhet, trygghet, frihet, visdom och det dÀr sköra, vackra, vakna.

Finns ett sĂ„ fint klipp dĂ€r jag stĂ„r och filmar pĂ„ hĂ„ll (alltid helt lös, red pĂ„ halsring) för hon har stannat till en bit bakom mig pĂ„ vĂ€gen och stĂ„r och tittar fridfullt ut över en tjĂ€rn. Det Ă€r frost och det Ă„ngar om henne. Jag frĂ„gar efter en ganska lĂ„ng stund av att bara beundra ögonblicket, om hon inte ska komma med mig? Förtrollningen bryts och sĂ„ kommer hon tillbaka till mig, som hon alltid gjorde. Älskade hĂ€st. :heart

Hon pÄminde sÄ mycket om den dÀr spökhÀsten Star frÄn en barnbok, som om hon var en dröm för vacker för att vara sann, att jag nÀstan förvÀntar mig att hon ska dyka upp bland trÀden om jag viskar hennes namn nÀr jag gÄr i skogen. Men det Àr ingen som kommer lÀngre.

11111111111111.png


"What a beautiful face
I have found in this place
That is circling all 'round the sun
What a beautiful dream
That could flash on the screen
In a blink of an eye and be gone from me
Soft and sweet
Let me hold it close
and keep it here with me"
 
Senast Àndrad:
Skrattar dock fortfarande Ă„t den gĂ„ngen vi var ute pĂ„ en lĂ„ngtur och jag hade hoppat av för att jogga en bit i skogen (Ă€lskade att springa i skogen). Kommer ut pĂ„ en grusvĂ€g, dĂ€r tvĂ„ jĂ€gare har parkerat. De ser först mig komma utspringandes i full fart ur skogen mot dem, sen kommer en lös hĂ€st efter och de ser jĂ€tteförvĂ„nade ut och skriker "BEHÖVER DU HJÄLP!?" :rofl:

Benen bara viker sig av skratt jag inte har luft till och arabdamen stÀller sig fnorkande tÀtt intill mig mellan mig och dom, medans jag försöker fÄ ur mig att allt Àr som det ska och de ser ut som frÄgetecken. NÀr jag hÀmtat andan och försökt förklara vad jag hÄller pÄ med sÄ hoppar jag upp och dÄ ser de Ànnu mer förvÄnade ut, och nÀr vi sen sÀtter av i full galopp dÀrifrÄn sÄ tjoar de "COWBOY HIGH LIFE!" :rofl:

De undrade om jag var helt vid mina sinnes fulla bruk men var vÀldigt imponerade över min snÀlla hÀst. :heart
 
Vaknade pÄ fel sida och kÀnde mest för att strejka mig igenom Ärets sida dag. LÀste sen ett jÀttefint omnÀmnande i stammisfikets Ärstack till personal och stamkunder pÄ fb dÀr jag var omnÀmnd först, och som underbar till och med. Jag blev otroligt glad och avbröt strejken och stack till MÀxi och handlade det jag tÀnkt ha till kvÀllen. TÀnk vad snÀlla ord kan betyda mycket! :love::love::love:

Mitt motto för 2022 blir var snÀll mot dina medmÀnniskor och strö beröm och komplimanger. :heart:heart:heart
 
NyÄrsaftonsjakt, jag har passet att hindra att dreven gÄr över vÀgen sÄ stÄr lite off. Men Ville blir trött och nöjd inför kvÀllen Àven om jag inte tror att det blir nÄgra raketer som vi hör utan möjligtvis som vi ser pÄ avstÄnd. :)
 
Dricker kaffe och ska snart slÀnga ihop vit chokladpannacotta som vi ska till efterrÀtt ikvÀll. Sen ska jag gÄ ut och förbereda stallet för tidigt intag (mina lösdriftshÀstar kommer inte gilla att stÄ inne sÄ lÀnge) och motionera alla fyra hÀstar och bÄda hundarna.
Egentligen hade vi tĂ€nkt Ă„ka till skogen och slĂ€ppa taxen och hoppas pĂ„ lite jakt men jag vĂ„gar inte vara hemifrĂ„n ifall det börjat smĂ€lla tidigt och jag behöver ta in hĂ€starna. Är sĂ„Ă„Ă„ rĂ€dd att det ska hĂ€nda min skadade hĂ€st nĂ„t nu nĂ€r vi kommit sĂ„ himla lĂ„ngt.
 
Är detta en vardag eller rĂ€knas det till en lördag eftersom det Ă€r helgdag imorgon?

Edit: och nu nÀr jag skrev detta inser jag att jag blir lika osÀker varje nyÄrsafton pÄ vad som egentligen gÀller.

Edit igen: har för mig att detta rĂ€knas som helgdag đŸ€”
 
Sov lÀngre Àn tÀnkt men har morgonbusat med Lillkatten iaf :laugh: Ska ge mig ivÀg pÄ affÀren och hoppas det Àr hyffsat lugnt dÀr :nailbiting: och tvÀtta... tur det inte Àr sÄ mycket. Sen göra pannacottan och dammsuga... mycket det blev att göra helt plötsligt :cautious:
 
Är detta en vardag eller rĂ€knas det till en lördag eftersom det Ă€r helgdag imorgon?

Edit: och nu nÀr jag skrev detta inser jag att jag blir lika osÀker varje nyÄrsafton pÄ vad som egentligen gÀller.

Edit igen: har för mig att detta rĂ€knas som helgdag đŸ€”

Officiellt en vanlig fredag om Àn en afton, dvs inte röd dag.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lĂ„nar trĂ„den lite?? Hojta till om inte sĂ„ rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika pĂ„ hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kropp & SjÀl GÀller inte mig, men min son. Han har ofta blÄsor i munnen, vanliga förkylningsblÄsor typ, ibland pÄ lÀppen, men oftast pÄ tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp