Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och väntar på att middagspajen ska bli färdig. Hann precis tänka att jag skulle skippa vinet idag eftersom det lär bli en hel del imorgon, när sambon kom och stoppade ett glas rött i näven på mig. Jaja, ska det vara på det viset så... Får trösta mig/min lever med att det knappt blev någon alkohol alls under julen p.g.a känslig mage. Tre glas bubbel utspritt på tre kvällar, men det var det. Inte en endaste snaps passerade mina läppar, tänkte att det kunde bli lite väl roligt att pimpla snaps när man knappt ätit något på en hel vecka :angel:
 
Tog på broddskorna och red en sväng i skritt och en galopp på skogsvägen; en pigg pålla som blev stark så jag hade mycket häst under mig och I händerna, underbart 😍! Kände på hästen att hon inte var nöjd med en kortare runda så vi fortsatte på vägen där vi tog lite trav och hon var stark även då så jag jobbade med skänklarna för att få henne flytta energin framåt till att istället jobba rätt med ryggen och samla ihop sig så sen frustade hon flera gånger och verkade nöjd 😍. Var ett bra tag sen vi red en timme så det behövdes verkligen idag 😊.
Efter stallet tog älsklingen och jag helg med hämtmat; pizza till sambon och deras sommarsallad till mig 😋 och nu njuter jag av ett bad efter att ha förberett morgondagens dessert 😊.
 
Jag måste ha fått ett hårt slag i huvudet eller så 🤔
Jag fick helt plötlsligt för mig att göra ordentliga innehållsförteckningar i de DVD-väskor vi har - nu är det klart! Nu behöver man inte bläddra igenom "alla" när man ska leta efter en specifik film :up:

Jag konstaterade också att i väskorna finns det ca 300 skivor... men inte de två filmer som jag har hakat upp mig att jag vill se igen :banghead: ett klart fall för tradera... :angel:
 
Jag ska alldeles strax lägga mig i sängen. Förhoppningsvis kommer katten dit och gör mig sällskap :love: (Hon ligger just nu på mitt blöta hår eftersom nytvättat hår är underbart :rofl: )

Imorgon ska jag jobba 7 till 19 följt av stallet. Funderar på att sen sova någon timme så jag sen kan kolla på fyrverkerier. Jag älskar nämligen fyrverkerier! (Jag vet att vilda djur far illa och det är miljöfarligt men det är ju oändligt vackert :heart)

IMG_20211230_185007.jpg
 
Började titta på Familjen Bridgerton och kom i säng vid 03 😅

Ska besiktiga bilen om drygt två timmar så måste vakna till liv 🙈

Bilen gick nästan igenom, tydligen är det inte lämpligt att borra sönder låscylindern till den avtagbara kroken (stöldlås). Besiktningspersonen kunde tänka sig att överta bilen till ett lågt pris :rofl:

(Inte min alltså, den är i Finland och lär behöva en rekond 😒 när den kommer hem på tisdag).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp