Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo lagar mat i köket, min matälskare till hund har beslutsångest och går och kikar på maten och sen tillbaks till mig och upprepar. Och står mitt mellan kök och mig och tittar längtansfullt åt båda håll. :laugh:
Lillparveln har somnat på min fot och jag knarkar ännu mer gott te. Mysigt!:love:
 
Varit i stallet och fixat, var inte ridbart underlag. Välpolerad isgata :down:
Hästarna verkade trots att de är obroddade få bättre fäste än mig på vägen in, det sluttar lätt uppåt mot stallet och jag fick ta tag i hästarna för att inte glida bakåt :laugh:
Idag kom det en ny häst till stallet också, roligt om det kommer lite fler folk dit även om den nog inte kommer ridas :)

Nu ska jag halka runt en vända med hundarna, hoppas på att de håller sig lugna :cautious:
 
Idag har vart en toppendag, mycket att göra men allt har löst sig utan problem :laugh: fick nyårsfika också, mycket gott :dTänkte gå till affären för de sista grejerna ikväll men kom på det lär va smockat i affären så ska gå imorgon på morgonen istället. Så nu tittar jag på Baking impossible och äter toast med julskinka och ost :d Nyttigheterna får vänta till efter nyår :angel:
 
Jag är ett stort fan av såser på burk för det är så lättvindigt och blir alltid bra. Patak's mild butter chicken är verkligen så oerhört god! Ska dricka ett glas vitt till och leta upp någon bra film 🌞
 

Bifogade filer

  • IMG_20211230_192142.jpg
    IMG_20211230_192142.jpg
    334,5 KB · Visningar: 15
Haha grannen kikar in. På soffbordet ligger travar med böcker. Högst upp Madame Bovary. Hen ba "jaha så du sitter och läser?". Jag: "nej alltså jag har kattsäkrat med tyngder" :rofl:
Nu har jag dock vågar ställa ifrån mig vinglaset eftersom odjuren klättrat upp på loftet och sover.

Lyssnar på barockmusik, dricker vin. Beställde grillade lammracks igen från restaurangen runt hörnet. Budet undrade hur det var med katterna, tyvärr sov dom så han blev lite besviken :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp