Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, igår beklagade jag mig inför partner om hur urlakad jag kände mig efter den sociala anstormningen som julen inneburit. För att sedan tänka efter vad denna sociala anstormning innebar, och det är bara två personer som knackat på dörren och hämtat paket med max någon minuts konversation var. Sedan kanske tre telefonsamtal med att önska god jul, och sedan svarade jag på kanske två sms som inte hör till "de vanliga" man hörs med.... jag insåg sedan att min hjärntrötthet nog är lite värre än jag inser för tillfället. :D
 
Han har snöat in sig (pun intended :D) på jordkällaren idag. Vad sjutton kan vara så spännande där att han sitter som förstenad/förtrollad i flera minusgrader och bara GLOR....
sox.jpg
 
Hemma från jul hos bror. Trevligt. De bor i ett stort hus (ombyggd lada enligt amerikansk modell) precis vid sjön granne med ett naturreservat. Brr, svinkallt dock och med högt i tak så behövde man raggsockar och flera lager. En hel del människor - stor släkt - och två katter. Som är de snällaste jag någonsin träffat. Hade naturligtvis med med mig Megara och hon surade och väste som en orm. De bara tittade på henne, gick lite omvägar och ignorerade henne. Inte ett uns aggressivitet trots att liten brun surtant invaderat deras revir.

Ena katten är en enorm MCO, tre gånger så stor som Megara. Han var lite nyfiken, satt en bit ifrån, gigantisk, med spetsade öron, tittade i taket, blinkade och gjorde allt för att blidka. Han skulle ha gjort slarvsylta av henne om han ville men det fattade inte Megara. Storhetsvansinne har hon. Däremot mös hon med alla människor som var i omlopp och gosade in sig.

Nu är det dags att börja äta mitt 'egna' julbord men mat öht lockar inte fn. Får se om jag blir hungrigare i kväll. Vore lite synd om allting jag sprang omkring och svettades och stressade för att handla nu inte äts upp...
 
Latar mig. Beställde en demsugare på nätet så att jag kan vandra iväg och hämta upp den efter nyår, samt nya löparskor som levereras någon gång nästa vecka. Vild shopping såhär på gumpen i soffan.

Den sista biten ostkaka är uppäten och det ligger en generöst tilltagen kartong med praliner från dark passion i skafferiet som lever farligt såhär när jag dräller runt hemma och inte orkar mig iväg på nåt... :p:love:
 
Kom nyss hem. De ringde från sjukhuset att pappa gått bort. Önskade att jag hade vetat att han låg inne. Fick inte ens säga farväl. Livlös i sängen. Trodde ett tag att de tagit fel för visst andades han. Såg det tydligt.
Måste ha sett fel.
Om oj, missade det här inlägget (såg däremot det om att du hade hans telefon i väskan, så gick bakåt i tråden för att förstå varför). Beklagar. :heart
 
Gah, börjar kännas att jag jobbat mycket den här veckan, om 4 timmar är jag förhoppningsvis på väg hem och får två dagar ledigt innan jag ska hit igen. 67 timmar tar på humöret känner jag. I morgon ringer klockan 04:30 och förhoppningsvis orkar jag släpa mig iväg till badhuset och simma några längder som motvikt till allt stillasittande på jobbet den här veckan+ julmat och godis. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp