Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter en isglass och ska nog gå och lägga mig, jag erbjöd mig att komma in tidigare till jobbet imorgon eftersom jag inte kunde åka in idag, jag hade ju husen att städa. Vi har verkligen ingen personal. De ringde sju i morse och undrade om jag kunde komma in, jag erbjöd mig att vara tidig imorgon istället - när vi hördes för återkoppling fick jag veta att en av arbetskamraterna alltså jobbat hela dagen idag och sedan skulle komma in och städa sex eller sju rum inatt. Samma människa kommer tillbaka igen samtidigt som mig imorgon.
Givetvis kan vi inte dammsuga rummen mitt i natten, så det behöver göras i de rum hon städat.

Det är inte bara vården som går på knäna.
 
Jag har haft himla langa och jobbiga dagar de har sista veckorna, som busschauffor ar det ju ganska naturligt att man inte far jobba hemmifran :cautious: men da jag ocksa kor rekrytering av nya chaufforer, som inte kan goras fran officet bara och det inte ens finns ett extra skrivbord som jag kan anvanda ... sa jobbar jag hemmifran ganska mycket.:D

I dag kom den nya "halv chefen" och ifragasatte hur jag skrivit in min tid ... Jag skriver hel och halv timmar. Inga "tjafs" med "fran klockan till klockan" som alla andra far lov att gora. :angel: Chefen papekade den "discrepancyn" ... Jag var trott och kanner mig lite slut, vilket tydligen hordes pa min rost da jag (som jag ansag) talmodigt forklarade hur jag tankte och att om hon vill kan jag ta betalt for ALL tid och verkligen lagga ihop alla minuter som blir. Istallet har jag tankt att om jag struntar i allt under 10 minuter och tar 15 minuter och upp och bara lagger ihop ...

Under min forklaring stod hon med stora ogon, handflatorna mot mig i axel hojd och sa med latt forskrackt stamma "Det ar okay, helt okay, jag behovde bara veta hur du tanker. Gor sa. Det ar bra, etc, etc" :p Det ar kul att kanna sig behovd :devil::cool::rofl:
 
Har meddelat att jag kommer bli sen i dag. Fick biverkningar igen. Hjärtklappning, jobbigt att andas, ont i kroppen (till och med tålederna gör ont).

Överarmen där jag fick sticket är som en ballong, men är lite orolig för svullnaden kryper ända upp på axlarna. Så sitter i kö till 1177 för att fråga om jag bör vara orolig. Vill inte att det kryper längre upp för då blir det ju halsen. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp